Savremeni gimnazijalci ponovo na Festivalu nauke

Učenici Savremene gimnazije su u petak, 30. novembra, na Beogradskom sajmu imali priliku da sa svojim profesorima posete ovogodišnji Festival nauke, najveću manifestaciju u oblasti promocije nauke i obrazovanja, gde su doživeli pravu naučnu čaroliju.

Kreativni sadržaji za zelenu budućnost zemlje

Ovogodišnji program festivala – „Zemlja budućnosti”, promovisao je nauku u službi budućnosti koja ne mora da bude mračna, već može biti zelena za sve nas. Takva budućnost treba da počne upravo sada i mora da se obezbedi za sve stanovnike naše planete – moto je ovogodišnjeg festivala.

U okviru programa predstavljeno je više tema kroz različite tipove sadržaja.

Nauka bez prestanka i van škole

Uz Nauku bez prestanka učenici su mogli da se otisnu do svemirske stanice, da zavrte vremeplov unazad čak do mezozoika, da nauče kako da se snađu u divljini i kako da prežive u svetu bez čiste, pitke vode. Mogli su da se poigraju naukom i otkriju koliko je svet znanja zapravo jedno uzbudljivo igralište.

Poseta festivalu

A kada su igra i nauka u pitanju, najbolji vodiči kroz Zemlju budućnosti bili su im Ekspertinejdžeri – školarci iz cele Srbije koji imaju prilično originalna i neretko sasvim inovativna rešenja za brojne probleme, čiji su eksperimenti i izumi ostavili savremene gimnazijalce bez daha, a njihov radoznali um i veliki osmeh naterao ih je da se prepuste ovoj velikoj naučnoj avanturi.

Na naučnofantastičnoj bini

Učenici su na Festivalu nauke mogli i sasvim obične predmete da pretvore u neverovatno moćne naučne instrumente, a složene naučne procese i formule prevedu u eksplozivne igre. Sve to uz goste iz Češke, SAD, Poljske, Estonije i Francuske, i uz genijalne domaće naučnike na naučnofantastičnoj bini.

Niz priprema pre posete

„Pre polaska na Festival nauke učenici su se upoznali sa programom izložbenih postavki, a saznali su i koje projektne zadatke su u obavezi da realizuju nakon posete”, kaže Draško Beguš, profesor informatike u Savremenoj gimnaziji, koji je sa učenicima posetio festival i dodaje da je sajamski prostor bio dobro organizovan, sa puno aktuelnih tema.

„Informatičkoj sekciji su se najviše svidele teme o robotici – kako se zvuci iz okoline koje roboti prikupljaju svojim mikrofonima prevode u poruke spremne za dalje komuniciranje, kako roboti mogu da razumeju ono što im se govori i da se ponašaju u skladu sa tim, kakav je put jedne glasovne poruke i šta se sa njom dešava nakon što je mi pošaljemo u svet?”, zaključuje Draško.

Učenici Savremene gimnazije su još jednom imali priliku da prvi saznaju šta nam to novo nude naučna otkrića, a takođe i da razviju još veće interesovanje za nauku i kroz nju uvide koliko je svet oko nas neotkriven i zabavan.

Fotografije sa Festivala nauke možete pogledati ovde.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.