Zabavan savremeni decembar u beogradskim muzejima

Tokom decembra savremeni gimnazijalci imali su priliku da posete Muzej iluzija i Muzej primenjene umetnosti. Obe posete bile su na svoj način očaravajuće i zabavne, a pre svega poučne i prepune novih iskustava.

Zagarantovana zabava u Muzeju iluzija

Učenici su prvo imali nesvakidašnji izlet u Muzej iluzija, u svet koji očarava sve generacije, a koji je očarao i ostavio bez daha i njih.

Iako im nije prvi put da idu u ovaj muzej, savremeni gimnazijalci su ponovo uživali u beskonačnoj sobi, odupiranju gravitaciji, gledanju iskrivljene slike o sebi u sobi ogledala i odnosima veličina na stolici koja menja percepciju veličine. A sve to su zabeležili kreativnim fotografijama u svim, ali baš svim nemogućim pozama. U Muzeju iluzija izazov je bio čak i da naprave korak po potpuno ravnoj i stabilnoj površini.

Muzej iluzija

Kroz fascinantni svet privida osmišljen tako da natera na preispitivanje vlastitih čula, savremeni gimnazijalci podsetili su se znanja iz fizike i proverili da li je baš uvek moguće primeniti ga, a osim odličnog provoda, učenici su imali priliku da prošire svoje znanje o vidu, percepciji i ljudskom mozgu.

Čarolija nastavljena u Muzeju primenjene umetnosti

Nedugo nakon Muzeja iluzija usledila je i poseta Muzeju primenjene umetnosti. Učenici koji pohađaju predmet Umetnost i dizajn sa profesorkom Marijom Dimitrijević u njemu su pogledali izložbu „Klasično i simbolično” autorke Mile Gajić, višeg kustosa MPU, na kojoj su predstavljeni prstenje i minđuše od antike do srednjeg veka.

Muzej primenjenih umetnosti

Obilazeći muzej, savremeni gimnazijalci su čuli više o poreklu i razvoju klasičnih formi prstenja i naušnica, o slojevitom svetu njihovih simbola i uloga, kao i o bliskosti tema i novoj interpretaciji motiva i ideja antike na srpskom srednjovekovnom nakitu.

Predmeti koje su imali priliku da vide predstavljaju jedinstvenu celinu unutar koje se jasno mogu uočiti originalni dometi starog srpskog zlatarstva.

Savremeni juveliri oprobali se u izradi dragocenih predmeta

Inspirisani postavkom i izuzetnim komadima nakita, među kojima su remek-dela, kao što su zlatan prsten kritsko-mikenske kulture koji je nastao oko 1400. godine pre nove ere, rimske geme stare 2.000 godina, vizantijski pečatni prsten iz VI–VII veka, viteško i streličarsko prstenje XIV i XV veka, rimske, ranoslovenske i srednjovekovne naušnice, učenici Savremene gimanazije i sami su imali priliku da dizajniraju svoj prvi komad nakita na radionici, uz pomoć svoje profesorke likovne kulture i Tehnoart škole.

Pokazavši talenat i vešte ruke, učenici su strpljivo na platno dodavali detalje i uz malo truda i puno mašte napravili sopstvenu magiju. Međusobno su delili ideje i stvorili svoju malu, ali dragocenu kolekciju savremenog nakita.

Nikad se ne zna, možda juvelirstvo i postane hobi nekoga od njih, pa na nekoj od narednih izložbi među nakitom prepoznamo i delo ruku savemenih gimnazijalaca.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.