89,2%

učenika smatra da su Kembridž predmeti doprineli razvoju njihovih veština. Analiza je urađena na uzorku od 107 učenika Kombinovanog programa Savremene gimnazije u školskoj 2018/19. godini

  • brojgrafika
    ikonica

    Uspešno školovanje uz
    Kombinovani program

    Takvi rezultati idu u prilog činjenici da je Kombinovani program kvalitetan spoj nacionalnog i Kembridž programa, koji učenicima u velikoj meri olakšava proces učenja i sticanja novih veština i znanja.


    Kombinovani program predstavlja dobitnu kombinaciju za uspešno školovanje jer nudi sveopšte, gimnazijsko obrazovanje, koje je upotpunjeno predmetima, poput filozofije, logike, latinskog jezika, psihologije, sociologije i ustava i prava građana. Sa druge strane, holistički pristup obrazovanju zaokružen je dodatnim časovima, koji se izvode na engleskom jeziku, po zvaničnom Kembridž programu.

    kombinovan-program
    .

    Koje veštine se stiču tokom nastavnog
    procesa na Kombinovanom programu?

    Više od 50% učenika je izjavilo da su tokom nastavnog procesa u okviru Kembridž predmeta najviše unapredili i stekli sledeće veštine:

    devojka

    sposobnost objašnjenja pojmova
    i pojava svojim rečima

    argumentacija

    sposobnost argumentovanog
    iznošenja stavova

    pretrazivanje

    sposobnost samostalnog pretraživanja potrebnih podataka

    Projektno orijentisana nastava za maksimalne rezultate

    Učenici najviše ističu projektno orijentisanu nastavu kao glavni uzrok sticanja veština, koja od pasivnih posmatrača obrazovnog procesa stvara aktivne učesnike u vaspitnoobrazovnom procesu.

    vid-nastave

    INOVATIVAN PRISTUP UČENJU I RAZUMEVANJU GRADIVA

    Takav vid nastave predstavlja inovativan pristup učenju i razumevanju gradiva, koji odstupa od svakodnevne nastave. Nesvakidašnji praktični zadaci, zanimljive rasprave i kreativnost u rešavanju problema čine projektno orijentisanu nastavu kvalitetnim dodatkom interdisciplinarnog Kombinovanog programa.

    podaci

    ANALITIČKI PRISTUP PREDMETIMA ISTRAŽIVANJA

    Ovi podaci najbolje pokazuju da Kembridž predmeti kod učenika unapređuju analitički pristup i kritički osvrt na predmete istraživanja. Samim tim, takve veštine predstavljaju važan osnov za nastavak školovanja i napredak u akademsko-profesionalnom smislu.

    posto-sposobnost

    JASNO I PRECIZNO FORMULISANJE MISLI

    Kombinovani program kod učenika razvija jasno i precizno formulisanje misli, uz korišćenje adekvatne terminologije. Čak 47,3% učenika ovu sposobnost jasnog i preciznog jezičkog formulisanja smatra jednom od najvažnijih veština koje su stekli tokom školovanja na Kombinovanom programu Savremene.

    znanje

    Značajno bolje znanje engleskog jezika i lakše učenje svih ostalih predmeta

    znanje

    Rezultati istraživanja pokazuju da ogroman broj učenika – čak 89,2% – smatra da je njihovo znanje engleskog jezika u većoj ili određenoj meri bolje zahvaljujući nastavi Kembridž predmeta. Aktivno korišćenje engleskog jezika i učenje na engleskom jeziku izuzetno je važno za nastavak studija, posebno zbog upisa na fakultet u inostranstvu, kao i zbog daljeg napredovanja u toku buduće profesionalne karijere.

    Takođe, više od polovine učenika Kombinovanog programa smatra da im razvoj veština na Kembridž predmetima olakšava učenje svih ostalih predmeta, uključujući i predmete sa Nacionalnog programa

    Kako Kombinovani program pomaže učenicima?

    Istraživanje o razvoju veština sprovedeno je u svim odeljenjima Kombinovanog programa. U nastavku pročitajte rezultate ankete.

    68.9% 68,9%

    Anketiranih učenika tvrdi da poseduje više informacija i činjenica o svetu oko sebe

    90% 90%

    Učenika izjavilo je da im kombinacija nacionalnog i Kembridž kurikuluma pomaže u svakodnevnom životu

    29,7%

    Donosi bolje odluke u svakodnevnom životu

    36,5%

    Lakše se nosi sa problemima

    20,3%

    Bolje organizuje svoje vreme i obaveze

    OUP istraživanje:

    Najbolje rezultate imaju škole koje neguju maternji jezik svojih učenika, uz uvođenje engleskog, pokazuje istraživanje
    „Uloga maternjeg jezika u nastavi na engleskom”, koji je izdao Oxford University Press (OUP).

    Šta kažu učenici Savremene?

    Utisci učenika informacije su koje sa pažnjom pratimo i ponosni smo na ono što naši učenici kažu o Savremenoj gimnaziji:

      Presrećan sam što sam deo Savremene gimnazije

    ucenik-1

    Savremena gimnazija mi se odmah svidela zbog mogućnosti da časovi budu na engleskom jeziku, jer mi to otvara vrata ka studijama u inostranstvu. Zato sam i izabrao Cambridge International program, jer ću tako usavršiti jezik.
    Nisam mogao ni da pretpostavim da ovakva škola postoji kod nas; sada sam presrećan što je tako i što sam deo nje.

    Jovan Popović

      Hvala Savremenoj!

    Kad ulazim u Savremenu gimnaziju, osećam se kao da ulazim u neku školu u Sjedinjenim Američkim Državama. U SAD sam živela dugo i veoma mi je važno što ću posle Savremene gimnazije moći da nastavim školovanje tamo.
    Mislim da govorim u ime svih sadašnjih i bivših učenika ove škole kada kažem – Savremena, hvala ti za pomoć na putu izgradnje karaktera, pripremu za bitke koje nas čekaju u životu i smernice kako da postanemo lideri, snažne individue i, što je najvažnije, odgovorna i velikodušna ljudska bića.

    Una Grzunov

    ucenik-2

      Nastava u Savremenoj gimnaziji je kreativna

    ucenik-3

    Savremena gimnazija, kao što joj ime kaže, ima savremen program nastave.
    Sviđa mi se i zbog toga što postoji poseban odnos prema sportistima, jer se ja bavim vaterpolom i često odsustvujem zbog takmičenja. U nastavi se koriste tableti i računari, što mi je super i drugačije i zato mislim da ću konačno moći da naučim mnogo, a da to bude zanimljivo i kreativno.

    Aleksa Cvetković

      Ovo je najbolja gimnazija za koju znam

    Oduševilo me je to što je odnos između učenika i profesora drugačiji od onoga na koji smo navikli, dosta su privrženi učenicima. Kao sportisti, veoma mi je bitno to što se u ovoj školi neguju vannastavne aktivnosti i što prate interesovanja svakog učenika ponaosob.
    Ovo je najbolja gimnazija za koju sam čuo i baš sam oduševljen. Nove tehnologije koje se koriste u Savremenoj gimnaziji vrlo su korisne, pružaju nov način učenja i brže učenje. Sviđa mi se što je društvo u ovoj školi svestrano, svi imaju različita interesovanja, svi treniraju nešto, i to mi se veoma dopada.

    Mateja Petrović

    ucenik-4
    jovan-utisci

    Jovan Popović

      Presrećan sam što sam deo Savremene gimnazije

    Savremena gimnazija mi se odmah svidela zbog mogućnosti da časovi budu na engleskom jeziku, jer mi to otvara vrata da studije završim negde u inostranstvu. Zato sam i izabrao Cambridge International program, jer ću tako usavršiti jezik.

    Nisam mogao ni da pretpostavim da ovakva škola postoji kod nas; sada sam presrećan što je tako i što sam ja njen deo.

    Una-utisci

    Una Grzunov

      Hvala Savremenoj!

    Kad ulazim u Savremenu gimnaziju, osećam se kao da ulazim u neku školu u Sjedinjenim Američkim Državama. U SAD sam živela dugo i veoma mi je važno što ću posle Savremene gimnazije moći da nastavim školovanje tamo.
    Mislim da govorim u ime svih sadašnjih i bivših učenika ove škole kada kažem – Savremena, hvala ti za pomoć na putu izgradnje karaktera, pripremu za bitke koje nas čekaju u životu i smernice kako da postanemo lideri, snažne individue i, što je najvažnije, odgovorna i velikodušna ljudska bića.

    mateja-utisci

    Mateja Petrović

      Ovo je najbolja gimnazija za koju znam

    Oduševilo me je to što je odnos između učenika i profesora drugačiji od onoga na koji smo navikli, dosta su privrženi učenicima. Kao sportisti, meni je veoma bitno to što se u ovoj školi neguju vannastavne aktivnosti i prate interesovanja svakog učenika ponaosob.
    Ovo je najbolja gimnazija za koju sam čuo i baš sam oduševljen. Nove tehnologije koje se koriste u Savremenoj gimnaziji su vrlo korisne, pružaju nov način učenja i brže učenje. Sviđa mi se što je društvo u ovoj školi svestrano, svi imaju različita interesovanja, svi treniraju nešto, i to mi se veoma dopada.

    aleksa-utisci

    Aleksa Cvetković

      Nastava u Savremenoj gimnaziji je kreativna

    Savremena gimnazija, kao što joj ime kaže, ima savremen program nastave. Sviđa mi se i zbog toga što postoji poseban odnos prema sportistima, jer se ja bavim vaterpolom i često odsustvujem zbog takmičenja. U nastavi se koriste tableti i računari, što mi je super i drugačije i zato mislim da ću konačno moći da naučim mnogo, a da to bude zanimljivo i kreativno.

    Koje veštine su učenici razvili i unapredili na Kombinovanom programu?

    Učenici Kombinovanog programa razvijaju veštine koje su korisne za akademski i lični razvoj:

    samostalan-rad

    54,1%

    verbalizacija naučenog gradiva

    samostalan-rad

    54,1%

    kritičko-debatni pristup nastavi

    samostalan-rad

    89,2%

    bolje znanje engleskog
    jezika

    samostalan-rad

    47,3%

    jasno i precizno
    jezičko formulisanje

    samostalan-rad

    54,1%

    sposobnost samostalnog
    pretraživanja potrebnih
    podataka

    samostalan-rad

    52,7%

    efikasnije učenje predmeta Nacionalnog programa

    Savremeno obrazovanje za 21. vek

    Rezultati ovog istraživanja idu u prilog činjenici da je nastava na Kombinovanom programu u Savremenoj idealan spoj tradicionalnog i modernog obrazovanja. Program akreditovan od strane Univerziteta u Kembridžu i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja učenicima nudi razvoj novih i značajno unapređenje postojećih veština, neophodnih za 21. vek.

    link-to-savremena-gimnazija