Obeležavanje Svetog Save u stilu savremenih gimnazijalaca

U sredu, 27. januara, Savremena gimnazija pridružila se dugoj tradiciji obeležavanja Dana Svetog Save kao školske slave, koja u srpskom narodu datira još iz 19. veka. I ovoga puta, savremeni gimnazijalci imali su priliku da rade nešto interesantno i stvarno drugačije.

Kroz niz interaktivnih aktivnosti, koje su bile raspoređene u tri učionice, savremeni učenici imali su priliku da se dublje zamisle nad životom Svetog Save i ožive kontekst i značaj njegovih dela za vreme u kom je živeo.

Koracima Svetog Save

Tema kojom su se učenici bavili u prvoj učionici bila je život i značaj Svetog Save. U okviru ove radionice, savremeni gimnazijalci mogli su da saznaju interesantne pojedinosti iz Savinog života i čuju nešto više o njegovim putovanjima i značaju koji njegov rad ima za srpski narod.

Kako su saznavali detalje iz života Svetog Save, učenici su, koristeći interaktivni sto, rukom crtali rute Savinog putovanja i unosili na mapu pojmove u obliku sličica, koji su predstavljali neka od značajnih mesta kao što su Pantelejmon, Hilandar, Nikeja, Trnovo, Hram Svetog Save.

Sveti_Sava_700x__SRB

Maštovita diskusija o prosvetiteljskom radu

Kako bi uočili značaj Savinog rada za obrazovanje, na drugoj radionici, učenici su gledali kratku video-prezentaciju koja pravi poređenje između vremena Svetog Save, Dositeja Obradovića i prosvetitelja današnjeg vremena.

Podstaknuti prezentacijom, učenici su, koristeći aplikaciju iBrainstorm na svojim iPadima, razmenjivali ideje o tome koja ličnost današnjice bi bila prosvetitelj i kakve karakteristike ima – ili bi trebalo da poseduje – takva ličnost. Razmišljajući šta bi to danas predstavljalo čudo u obrazovanju, učenici su se upustili u maštovitu diskusiju.

Prosvetitelji današnjice i čudo u obrazovanju

Kao ličnost koja bi predstavljala prosvetitelja današnjice, učenici su izdvojili Novaka Đokovića kao osobu koja širi ljubav prema sportu, humana je i daje dobar primer drugima. Na listi se našao i Stiv Džobs, zbog naprednih ideja koje je primenjivao.

Čudo u obrazovanju za učenike bi bio čip sa raznim korisnim informacijama, a posebno kreativnu ideju imao je Nikola Vračar, koji smatra da bi postojanje mašine za teleportaciju kroz vreme i prostor umnogome doprinelo obrazovanju, jer bi tako učenici mogli da putuju kroz epohe i popnu se na najviši planinski vrh na Zemlji.

Životne lekcije kojima nas uči Sveti Sava

U jednoj od radionica, učenici su diskutovali o legendama i pričicama u kojima se Sveti Sava prikazuje ne samo kao arhiepiskop, književnik i zakonodavac, već i kao neko ko je širio mudrost među ljudima i hrišćansku misao, i u pravom smislu reči prosvećivao narod.

Legenda o tome kako je Sveti Sava objasnio pojam sreće nesrećnom čoveku inspirisala je savremene gimnazijalce da razmisle šta njih čini srećnim. Ova i druge priče o Savinom delu su kroz praktične primere ilustrovale učenicima osnovne životne mudrosti i hrišćanska načela.

Pravljenje slavskog žita

Kako nijedna slava ne može da se zamisli bez žita, u okviru treće učionice savremeni gimnazijalci ručno su pravili slavsku poslasticu. Podeljeni u dva tima, učenici su zasukali rukave i prionuli na posao pravljenja žita po prethodno izvučenim, različitim uputstvima.

Tim koji je dobio srednjovekovni recept pravio je žito uz pomoć starih kuhinjskih pomagala (tučak i avan, drvena daska, drvena kašika, posuda za mešanje, tanjirići), dok je drugi tim spremao žito po modernom receptu (mašina za mlevenje, krckalica za orahe, metalna kašika, tanjirići). Pomalo umazani, ali ponosni na svoj specijalitet, učenici su ponudili žito profesorima na degustaciju i zatim saznali pobednika ovog mini kulinarskog nadmetanja.

Svetosavski kviz i degustacija žita za kraj druženja

Da sve što su čuli i naučili tog dana ne bi brzo zaboravili, učenici su za kraj svetosavskog druženja učestvovali u kvizu. Pitanja su sadržala informacije iz prethodno održanih radionica, a svi učenici uživali su u žitu koje su sami napravili.

Svi su se složili da im se ovakav način proslave izuzetno dopada, pre svega zato što su svi podjednako uključeni u saznajni proces i zato što sada mogu da sagledaju poznate stvari iz potpuno drugačijeg ugla.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.