Projekat ,,Boosting sustainable entrepreneurship and new methodologies in education in SAVREMENA GIMNAZIJA”
Erasmus+ projekat „Boosting sustainable entrepreneurship and new methodologies in education in SAVREMENA GIMNAZIJA” podrazumeva odlazak nastavnika Savremene gimnazije na mobilnost u Španiju, gde će pohađati dve obuke u centru „Inercia Digital”.
Ova vrsta projekta podrazumeva mobilnost nastavnika, а potom diseminaciju projekta, odnosno širenje znanja i rezultata i primenu znanja stečenih u praksi. Teme koje će se obrađivati u okviru projekta odnose se na metodologiju „okrenutih učionica” i metodologiju koja promoviše održivost i preduzetništvo kao transverzalne kompetencije.

Kurs nastoji da podvuče važnost stvaranja učionice usredsređene na učenika i stoga će se fokusirati na korišćenje digitalnih alata za kreiranje zanimljivih nastavnih video-zapisa i razvijanje interaktivnih, kolaborativnih i praktičnih aktivnosti u učionicama koje neguju veštine samousmerenog učenja. Sa druge strane, metodologija koja promoviše održivost i preduzetništvo kao transverzalne kompetencije podrazumeva negovanje preduzetničkog načina razmišljanja u obrazovnim procesima.
Opšti ciljevi projekta
- Razumeti i primeniti metodologiju „okrenutih učionica”
- Uključiti preduzetničke vrednosti u institucionalne strateške ciljeve ne samo kao ekonomske faktore već i u smislu kulturnog i društvenog razvoja i zaštite životne sredine
- Poboljšati preduzetničke veštine odgovarajući na evropske i globalne zahteve za negovanjem preduzetničkog načina razmišljanja u obrazovnim procesima
Ovim projektom ističe se značaj procesa inovacije u obrazovanju. Nastavnici će tokom obuke proceniti kvalitet obrazovanja prema inovativnim i preduzetničkim parametrima, identifikovati strateške obrazovne ciljeve i uskladiti ih sa inovativnim procedurama i alatima za njihovo postizanje.
Značaj ovog projekta za učenike Savremene gimnazije
- Podstiču se kreativnost, asertivnost, samopouzdanje i pozitivno razmišljanje.
- Poboljšava se sposobnost rešavanja sukoba i donošenja odluka.
- Mladi se ohrabruju da nastave karijeru u STEM i digitalnom svetu.
- Povećava se motivacija učenika u procesu učenja.
- Podstiče se preduzetnički način razmišljanja u obrazovnim procesima, što doprinosi razvoju samoefikasnosti, autonomiji, samopoštovanju, kreativnosti i kritičkog mišljenja.