Izaberi predmet – napravi asocijaciju

Profesori u Savremenoj gimnaziji trude se da svaki čas bude interesantan i drugačiji, a da saznajne procese učine lakšim i efikasnijim. Primer koji to ilustruje je, svakako, i drugačiji čas srpskog jezika i književnosti.

Profesorka srpskog jezika osmislila je originalan pristup sumiranju znanja, koji je učenike podstakao na razmišljanje i asocijativno povezivanje.

Vest_700px (1)

Stvarno drugačiji čas srpskog jezika i književnosti

Slika_25Kada je profesorka došla na čas sa kutijom u kojoj su se nalazili neobični predmeti, probudila se znatiželja učenika, a ubrzo je usledilo i objašnjenje.

Učenici su imali zadatak da žmureći izaberu predmet iz kutije i da pokušaju sa svojim parom da izabrani predmet povežu sa gradivom prethodnog polugodišta. Neki su se uplašili kada su videli drvenu zmiju, neki začudili kesici sa zemljom, a neki obradovali jabuci ili slici na kojoj je Silvester Stalone u ulozi Rokija Balboe.

Odlične reakcije učenika

Slika_4Broj asocijacija nije bio ograničen, ali svako povezivanje je trebalo da bude usmeno argumentovano. Učenici su neke asocijacije napravili sa lakoćom, a negde im je asistencija profesorke bila od pomoći. Uživali su igrajući se i podsetili upečatljivih motiva iz književnosti, likova iz pročitanih dela, književnih rodova i vrsta, i još mnogo čega o čemu su čitali, slušali ili pisali u prethodnom polugodištu.

Slika Rokija Balboe nedvosmisleno je imala sličnosti sa književnim junakom Ljubom Šampionom, bokserom iz romana „Kad su cvetale tikve”, dok im je kesica zemlje zadala nešto više muke; ipak, uspeli su da daju objašnjenja podsećajući se biblijskih priča i „Epa o Gilgamešu”.

Provera znanja koju učenici vole

Svaki intelektualni podsticaj daje rezultate; u ovom slučaju, neobičnost predmeta podstakla je radoznalost učenika i pokrenula njihove intelektualne kapacitete. Umesto stresa koji je nezaobilazni pratilac svake provere, igra i opuštena atmosfera pomogli su učenicima da se prisete mnogih pojedinosti iz gradiva i tako započnu novo polugodište, u kom ih čeka još mnogo mentalnih izazova.

Pogledajte još fotografija u galeriji.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.