Katarina Milenković zablistala na državnoj smotri istraživačkih radova

Na državnoj smotri istraživačkih radova učenika srednjih škola Srbije, koja je održana u subotu, 1. aprila, istakla se učenica Savremene gimnazije Katarina Milenković. Ona je za naučni rad o uticaju crnog luka na ćelije raka dobila brojne pohvale, ali i sertifikat, i time pokazala da se trud koji je uložila veoma isplatio.

Nagrađeni trud, talenat i inteligencija

Takmičenje je okupilo 36 učenika, koji su se svojim radovima iz oblasti matematike, informatike, životne sredine, biologije, hemije, psihologije i istorije predstavili pred članovima komisije. Nju su činili univerzitetski profesori, naučni radnici i stručnjaci.

Katarina je svojim naučnim radom na temu „Uticaj metanolskog ekstrata Allium flavum na enzime antioksidativnog sistema ćelijiskih linija MRC5 A549 i HEPG2” iz oblasti „Life Science” zavredila pažnju komisije, koja ju je pohvalila i nagradila priznatim sertifikatom.

Naučni doprinos u istraživanju ćelija raka

Tema Katarininog istraživanja na kome je bazirala svoj naučni rad je uticaj metanolskog ekstrata Allium Flavum L (žuti luk) na enzime antioksidativnog sistema (superoksid mutaza 1 i 2 i katalaze) i ćelijske linije MRC5 (zdravi fibroblasti, ćelije pluća), A549 (rak pluća) i HEPG2 (rak jetre).

Crni luk je jedan od poznatijih citostatika, koji u kombinaciji s doksorubicinom (lekom koji se koristi u hemioterapija) uz povećanu koncentraciju enzima antioksidativne zaštite utiče na uništavanje ćelija raka. Nakon istraživanja, Katarina je došla do zaključka da su količine enzima kod ćelija raka jetre skočile u ogromnim količinama, što dokazuje da bi u 90% slučajeva ovakvim tretmanom ove ćelije bile izlečene. Dobijene rezultate savremena gimnazijalka je prikazala na graficima koji se nalaze u apstraktu i detaljno objasnila u svom naučnom radu.

Novi izazovi i pohvale za uspeh

Katarina je svoj rad „Uticaj metanolskog ekstrata Allium flavum na enzime antioksidativnog sistema ćelijiskih linija MRC5 A549 i HEPG2” radila pod mentorstvom profesora Biološkog fakulteta Nebojše Jasnića.

Nakon što je Regionalni centar za talente Beograd 2 izabrao njen rad kao jedan od onih koji mogu učestvovati na ovoj smotri, pred njom su se našli novi izazovi, koje je veoma uspešno savladala. Predstavljanje pred stručnom komisijom podrazumevalo je prezentaciju rada i odbranu apstrakta, kojim je Katarina potvrdila iznetu tezu i objasnila rezultate do kojih je došla. Višemesečni rad na ovom istraživanju Katarini je obezbedio priliku da ga objavi u nekom od američkih stručnih časopisa.

Podsticajna sredina i podrška kao „vetar u leđa” talentu

U Savremenoj gimnaziji se neguju različiti talenti učenika i svaki savremeni gimnazijalac dobija adekvatnu pažnju i podršku za ostvarenje svojih potencijala. Uz razumevanje i stručnu i pedagošku pomoć, učenicima Savremene gimnazije su otvorena sva vrata sveta nauke i umetnosti.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.