Učenje istorije i geografije u podzemnom Beogradu

U ponedeljak, 24. aprila, čas istorije i geografije je za savremene gimnazijalce održan na neobičnoj lokaciji – u skrivenim, podzemnim delovima Beograda. Šetnjom ispod srpske prestonice učenici su otkrili njenu prošlost i čuli priče o važnim istorijskim događajima koji su se desili baš na tim mestima.

Kada glavni grad otkrije svoje tajne

Pećine, lagumi, zazidane reke, tuneli, bunkeri i brojne građevine, koje su narodi stvarali i rušili vekovima unazad, čine bogatu istoriju Beograda. Podzemlje priča legendu o Beogradu iz rimskog, austrijskog, turskog i srpskog perioda, od kojih svaki nosi autentičnu draž.

Savremeni gimnazijalci su uzbudljivu turu započeli posetom Rimskoj dvorani, u kojoj se nalaze temelji glavne kapije rimske tvrđave iz 2. veka. Baš na tom mestu su imali priliku da diskutuju o razlozima koji su na ove prostore doveli Rimljane, a kasnije i mnoge druge osvajače.

Bunker iz vremena Informbiroa otkrio im je špijunske tajne i političke igre između tadašnjeg predsednika Tita i velikih sila nakon Drugog svetskog rata. Rutu su savremeni gimnazijalci nastavili u velikom barutnom magacinu, čiji zidovi – koje su kao poslednju odbranu sagradili Austrijanci – odaju priče o odbrani hrišćanske Evrope od Turaka. Prostorije koje su služile za čuvanje najneophodnije robe danas su rimski lapidarijum, u kome se nalaze sarkofazi, nadgrobni spomenici i žrtvenici sa teritoriji Srbije, koji su posebno zaintrigirali učenike.

Na kraju ovog putovanja kroz vreme, savremeni gimnazijalci su došli do vinskog laguma, koji odiše vremenom oslobođenja Srbije od Turaka i razvoja Savamale.

Rimski bunar kao highlight ove posete

Najsnažniji utisak na savremene gimnazijalce ostavio je Rimski bunar, jer su na tom mestu čuli priču o jednom od najbrutalnijih ubistava u našoj istoriji.

Davne 1494. godine, kada je Kalemegdan bio najvažnije ugarsko i hrišćansko uporište, na ovom mestu je oko 37 ugarskih zaverenika planiralo da preda Beograd bez borbe sa Turcima.

Smederevski paša je ogromnim novcem potkupio hrvatskog bogataša Lovra Iločkog, sklopivši tajni ugovor sa njim. Predaja grada bi verovatno dobro prošla da ugarski vojvoda Pavle nije čuo za tu zaveru. On se tada nalazio u Temišvaru, nakon čega je sa svojim trupama odmah krenuo ka Beogradu. Turke je oterao sa bedema, a onda je usledio obračun sa zaverenicima.

Legenda opisuje da je to bilo jedno od nasvirepijih pogubljenja u istoriji: zaverenici su kanapima spuštani na dno velikog silosa, koji se nalazio na mestu današnjeg bunara. Nakon dugog izgladnjivanja, bacani su im noževi, tako da su zarobljenici doslovno proždirali jedan drugog.

Usavršavanje zemljopisa i učiteljice života

Nezaboravan čas u kom su znatiželjni savremeni gimnazijalci uživali i koji su pratili sa oduševljenjem otkrio im je neobičnu istoriju Beograda, brojne legende i neverovatne ljudske sudbine. Zanimljiv i drugačiji pristup nastavi svakodnevno omogućava da savremeni gimnazijalci aktivno uče, produbljuju svoja znanja i povezuju ih sa konkretnim, praktičnim iskustvom, što je i cilj edukacije za koju se zalaže Savremena gimnazija.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.