Savremeni petak u učionici bez zidova: Učenici obišli Smederevsku i Petrovaradinsku tvrđavu, Viminacijum i Adrenalin park

Savremena gimnazija je za svoje učenike organizovala nezaboravan nastavni dan, koji se u petak, 11. maja, odvijao u učionici bez zidova.

Interdisciplinarna nastava u Viminacijumu i na Smederevskoj tvrđavi

Na početku ovog zabavnog dana učenici prvog razreda bili su u prilici da obiđu Smederevsku tvrđavu u pratnji lokalnog vodiča, koji je probudio njihovu pažnju i dao im odgovore na brojna pitanja. Na osnovu dobijenih informacija i sopstvenih utisaka napisali su novinski članak o zidanju Smederevske tvrđave. Nakon što su pročitali pesmu „Đurđeva Jerina”, članak o Irini Kantakuzin i Smederevskoj tvrđavi, odgovorili su i na pitanje Jerina – prokleta ili ne” i time obogatili svoje članke i kreativne izveštaje.

Smederevska tvrđava

Usledila je istraživačka i edukativna avantura u arheološkom nalazištu Viminacijum, prostoru nekadašnjeg rimskog grada i vojnog logora. Rimske terme, amfiteatar, mauzolej u kojem je najverovatnije sahranjen rimski imperator Hostilijan, Mamut park, Domus Scientiarum Viminacium – Naučno istraživački i turistički centar, zanatski centar sa pećima za proizvodnju keramike i opeke mesta su gde su savremeni gimnazijalci proširili svoja znanja. Nakon ove posete učenici su sastavili izveštaje i opisali svakodnevni život jednog legionara, razmislili o tome šta je uzrok istrebljenja mamuta, objasnili način sahranjivanja u Viminacijumu, opisali materijale koji su korišćeni za izradu nakita i na kraju opisali svog omiljenog imperatora.

Uzbudljiva avantura na Smederevskoj tvrđavi i u arheološkom nalazištu Viminacijum omogućila je savremenim gimnazijalcima da se nađu u ulozi arheologa i istraživača, pokažu šta su do sada naučili povezivanjem gradiva i istraživanjem dođu do novih saznanja.

Adrenalin park i Petrovaradinska tvrđava – savremena učionica koju bi svako poželeo

Učenici drugog razreda su ovaj savremeni petak proveli u zabavnom druženju u Adrenalin parku, gde su mogli da otkriju i dokažu svoje fizičke sposobnosti, osnaže volju i suoče se sa zanimljivim izazovima.

Nakon savladavanja visinske štafete i brzinske stene, izazova brzih panjeva i drugih adrenalinskih zadataka, savremeni gimnazijalci su nastavili ovaj takmičarski i istraživački dan na Petrovaradinskoj tvrđavi.

Adrenalin park

Sat-kula, zaštitni znak kako same Tvrđave i Petrovaradina, tako i celog Novog Sada, bilo je mesto na kojem su se oni, podeljeni u timove, takmičili u znanju i rešavanju zabavnih istraživačkih zadataka koji su povezali raznovrsna znanja, istorijske činjenice i zanimljivosti o Petrovaradinskoj tvrđavi.

Poseta „Gibraltaru na Dunavu“, kako istoričari zovu ovu velelepnu tvrđavu, bila je za savremene gimnazijalce nezaboravna plovidba znanjem, a uzbudljiv dan još jednom je dokazao sve prednosti drugačijeg pristupa nastavi koji učenicima Savremene omogućava da se edukuju i kroz uživanje i zabavu.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.