Početak školske godine za pamćenje: Gde smo bili, šta smo naučili i kako smo se proveli?

Još jedna savremena školska godina je počela, a učenici Savremene gimnazije su i ove godine prvu nedelju proveli u „učionicama bez zidova”.

Novi početak obeležen svečanim prijemom učenika

Svečani prijem učenika održan je u ponedeljak, 3. septembra, u Savremenoj gimnaziji u Palati Beograd, u samom centru grada. Nakon što su se upoznali sa školom, drugarima i profesorima i na zanimljiv i kreativan način kroz igre „Pogodi ko sam” i „I brainstorm”, kao i kviz „Koliko znam o Savremenoj”, videli kako će izgledati časovi i školski dani, novi savremeni gimnazijalci su dobili i svoje korisničke podatke, školski materijal i uniformu, koju su prvi put obukli već sledećeg dana.

I za učenike starijih razreda ponedeljak je bio rezervisan za zajedničko druženje i prisećanje događaja koji su im obeležili ovo leto.

Prvaci krstarili Savom i Dunavom, tražili blago na Kalemegdanu i družili se na Adi

Nakon prvog školskog dana i upoznavanja sa novom školom, učenici prvog razreda su već sutradan imali priliku da se još bolje upoznaju na časovima u prirodi.

Sa svojim profesorima otisnuli su se na krstarenje Dunavom i Savom kako bi sagledali Beograd iz malo drugačije perspektive – sa reke. Dok su plovili pored kasarne rečne mornarice, Ratnog ostrva, Kule Nebojše, Muzeja savremene umetnosti i ostalih znamenitosti, gimnazijalci su postavljali brojna pitanja i od svojih profesora saznavali neobične detalje iz bogate istorije srpske prestonice.

Krstarenje, Kalemegdan, Ada

Već u sredu posetili su Kalemegdan, gde su pomoću mapa i karata rešavali zagonetke, pronalazili obeležena mesta i uspešno tragali za blagom, pri čemu su probudili takmičarski i ojačali istraživački duh.

Ali tu nije bio kraj časovima na otvorenom, jer im je već u četvrtak Dan na Adi Ciganliji doneo mnogo smeha i zabave kroz igre „Minsko polje”, „Grab and Share” i „Kamenčići”. Učenici su puno toga saznali jedni o drugima, oprobali su se u timskom radu i svoju kreativnost izneli u prvi plan.

Hajd park avantura, Dorćolska tura i nezaboravan Dan na Adi za drugake

I učenici drugog razreda imali su neobične avanture u prvoj školskoj nedelji.

U utorak su pred sobom imali interesantan izazov – trebalo je da pređu mnogo kilometara u Hajd parku kako bi došli do zacrtanog cilja. Kompas, metar, mapa i mnogo strpljenja, upornosti i fizičke spremnosti bili su neophodni da bi se ova avantura uspešno završila. Osim što su se odlično zabavili u orijentiringu, učenici su otkrili koliko su sposobni, kreativni i snalažljivi, ali su ujedno produbili i ojačali svoja prijateljstva.

Hajd park, Dorćol, Ada

Sreda je bila rezervisana za Dorćolsku turu, na kojoj su učenici otkrili tajne koje čuvaju kulturni spomenici našeg glavnog grada. Odlično su se zabavili i mnogo naučili.

Nakon toga usledili su nezaboravan Dan na Adi Ciganliji i igre „Eggcellent”, „What!’s in a name” i „Kamenčići”. Učenici su na snalažljiv i kreativan način pristupili rešavanju zadataka, istakli se u timskom radu i odlično se zabavili u prirodi.

Trećaci uživali na bubble socceru, u Botaničkoj bašti i lepotama Košutnjaka

Učenici trećeg razreda su sa svojim profesorima u utorak posetili Sportski centar „Balon Mirijevo”, gde su pokazali svoju spremnost, veštine i sposobnosti u bubble socceru tako što su zaigrali fudbal obučeni u balone. Rezultati su bili odlični, takmičarski duh na vrhuncu, a ni smeha nije izostalo.

Bubble Soccer, Košutnjak

Zidove svojih učionica trećaci su u sredu zamenili raskošnom oazom prirode koja se nalazi u samom centru Beograda, u Botaničkoj bašti „Jevremovac”. Zajedno sa profesorima, učenici nisu samo uživali u prirodnim lepotama i biljnom bogatstvu po kom je poznato ovo mesto, već su aktivno tražili skrivene biljne vrste. Da bi došli do narednog koraka igrice koju su za njih pripremili profesori, učenici su morali uspešno da reše logičke zagonetke i asocijacije, ali i da naprave bio-selfije pored određenih biljaka. Čitanje mapa, snalaženje u prostoru, kao i mentalno, fizičko i kreativno razgibavanje, pomogli su savremenim gimnazijalcima da saznaju nešto novo, da razviju problemsko razmišljanje i probude svoju maštu.

Uživanje u prirodi nastavili su narednog dana na Košutnjaku, gde su kroz različite igre, lepo druženje i mnogo zabave imali priliku da pokažu svoju snalažljivost, kreativan način razmišljanja i smisao za rad u timu.

Zemunska trka i tajne Kalemegdana i Košutnjaka za najstarije učenike

Zemunska trka je aktivnost koju je škola prvi put organizovala ove godine, i to po ugledu na svetski događaj „The Amazing Race”. U okviru svojih timova, u utorak, učenici četvrtog razreda pronalazili su različite lokalitete u Zemunu, i to – rešavajući zagonetke! Do cilja su stigli najdomišljatiji i oni koji su pokazali svoje pravo znanje.

Zemunska trk,a Košutnjak, Kalemegdan

Četvrtaci su sredu proveli na Kalemegdanu, prošetali su po mestima sakrivenim od svakodnevice i očiju javnosti. Obišli su Rimski bunar, antičke bunkere, koje je koristio i Josip Broz, i još mnogo toga zanimljivog i neočekivanog i proširili svoja znanja o prošlosti grada u kome žive.

Narednog dana družili su se na Košutnjaku kroz aktivnosti i igrice, koje su ih zbližile i nasmejale, izdvojile lidere i unapredile timski rad.

Sportski dan u Kovilovu okupio sve učenike

U svojim savremenim sportskim majicama, svi učenici Savremene gimnazije su se u petak sa profesorima uputili ka Sportskom centru „Kovilovo” radujući se izazovima koji ih tamo čekaju. Zabava je počela već pri podeli učenika u timove, kada su prve procene snage došle na red.

Da ni sportske aktivnosti u Savremenoj nikad nisu obične dokazale su igre koje su osmislili profesori fizičkog vaspitanja. Šutiranje trojki uz ogromnu podršku drugara izazvalo je uzbuđenje, koje se do kraja takmičenja nije smanjivalo.

Ako ste pomislili da se tenis u Savremenoj igra onako kako ga igraju Đoković ili Nadal, pogrešili ste. Savremeni gimnazijalci ga igraju na kreativniji i drugačiji način – nogama. Izazov da prebace lopticu preko mreže i pogode dozvoljeni deo terena samo se činio lakim, a akrobacije gimnazijalaca nasmejale su i zabavile sve prisutne. Odbojku su igrali pokušavajući da obuzdaju želju da potrče pošto je osnovni zadatak bio da loptu dohvate ne pomerajući se sa mesta.

Kovilovo

Najveću zabavu izazvao je veliki stoni fudbal. Igrači su stajali u formacijama 2-3-2, držeći se za ruke. U takvoj postavci šutiranje lopte bio je veliki izazov, ali i prilika za nezaboravne fudbalske poteze. Da bi pobedili u štafetnoj trci, gimnazijalci su morali da trče unazad, na jednoj nozi, čučeći i dovijajući se kako bi se izborili sa preprekama. Igra „Iks-oks” zahtevala je brzinu da bi se čunjevi postavili na zadata polja, ali i nadmudrivanje protivnika i prepoznavanje sledećeg planiranog poteza. Za kraj, igra navlačenja konopca je dodatno probudila adrenalin, a učenicima su i njihovi profesori pomagali u dostizanju pobede.

Najbolji timovi su kao nagradu dobili pehare, ali i nešto mnogo važnije od toga – druženje, zabavu i još jednu nezaboravnu savremenu avanturu.

Prva nedelja je za savremene gimnazijalce bila uzbudljiva i nezaboravna. Ovo zagrevanje savremenim učenicima će pomoći da u školskoj godini pred njima daju svoj maksimum i postignu još bolje rezultate, a sve to uz osmeh i druženje.

Pogledajte više fotografija u našoj galeriji.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.