Kako se piše biografija i kako izgleda intervju za fakultet?

Imajući u vidu da se maturanti intenzivno pripremaju za upise na fakultete, ali i za svet van školskih klupa, profesori Savremene gimnazije trude se maksimalno da im daju što više praktičnih, upotrebljivih znanja i veština koje mogu koristiti u daljem životu i radu.

Tako su se na časovima engleskog maturanti bavili temom konkurisanja na fakultete i poslove i procesom odabira kandidata, pa su se sa profesorkom Milicom Aleksić upoznali sa pisanjem CV-ja i intervjuom za posao/fakultet. Neki učenici već su kroz taj proces prošli, ali puno njih još uvek aplicira na mesta na inostranim fakultetima ili čeka zakazani intervju sa odborom za prijem, pa su svi učenici odlično reagovali na ove teme. 

Struktura i najbitnije stvari prilikom pisanja CV-ja

Za početak, učenici su se bavili strukturom CV-ja, sa posebnim akcentom na dobru organizaciju, šta treba uključiti a šta ne, zašto su važna vanškolska interesovanja i hobiji i koje od njih treba napisati, šta staviti u odeljak „Iskustvo” ako ga nemaju. 

Nakon toga, na narednom času radili su na svojim CV-jevima. Neki su pisali prve verzije, a neki ispravljali postojeće primenjujući naučeno.

Upravo tu do izražaja dolaze mnogobrojni projekti i vannastavne aktivnosti i zadaci koje Savremena gimnazija nudi svojim učenicima, u kojima su oni mogli da pokažu važne karakteristike kao što su samostalnost, timski duh, liderstvo i sl. Zatim su u živoj diskusiji učenici pokušavali da pronađu greške u prikazanim CV-jevima i tako je profesorka dobila povratnu informaciju o tome koliko prate i uče na samom onlajn-času. 

„S obzirom na to da puno učenika planira da studije nastavi u inostranstvu ili će jednog dana konkurisati za posao u međunarodnim firmama, važno je da iz škole ponesu ove veštine na engleskom jeziku”, kaže profesorka. 

Važni saveti za konkurentnu biografiju – kako pobediti softver i kako izgledaju intervjui?

Učenicima je posebno bio interesantan segment o tome kako da moderni softverski programi za prvi korak selekcije ne odbace njihov CV. Učenici su tada postali svesni da, ukoliko ne ispoštuju neke od saveta, može se desiti da i mašina odlučuje o njihovom upisu ili koraku u karijeri.

Još jedna tema koju su učenici obrađivali bila je i intervju: ono od čega veliki broj budućih studenata ima strah, jer se prvi put susreću sa takvom situacijom. Dobili su mnoge korisne savete, među kojima je i način kako da kvalitetno odgovore na prvo i često njima najstrašnije pitanje: „Šta nam možete reći o sebi za početak?”.

Čas je uključivao i video-materijale koji prikazuju kako prestižni univerziteti Kembridž i Oksford sprovode intervjue i šta očekuju od studenata. Naravno, ono što su naučili jeste da je najvažnije da budu prirodni ali pristojni, da pokažu entuzijazam, zainteresovanost, želju za napretkom i viziju svoje budućnosti. 

Imajući u vidu da profesorka Milica ima iskustva u radu u ljudskim resursima, mogla je da im da vredne praktične savete, podeli sa njima zanimljivosti i skrene im pažnju na neke trikove. 

Učenik Ognjen Mitrović podelio je sa nama svoje mišljenje o ovim časovima: Čas je bio izuzetno informativan i imao je sve što nam je potrebno da predstavimo sebe u najboljem svetlu. Nažalost, pošto sam se prijavljivao na američke fakultete, morao sam već da znam dosta toga što smo obradili na času. Žao mi je što nisam imao ovaj čas pre pravljenja svog CV-ja i intervjua jer sam siguran da bih manje vremena proveo istražujući po internetu. Imao sam brojne intervjue sa trenerima (Penn, Princeton, Adrian, Drexel, La Salle, Stetson) i nekoliko sa alumnijem (Penn i Princeton), od čega je jedan bio uživo (Princeton). Iz svog iskustva mogu da kažem da je sve što smo pokrili na času – od odevanja, pa do načina razgovora – na intervjuu i više nego dovoljno da ih odlično odradimo. Ovaj čas za mnoge može da bude razlika između dobijanja posla i nedobijanja. Sve što smo obradili na času može i treba da se iskoristi van učionice. Verujem da ovo spada u jedan od najkorisnijih časova.”

Čak i ukoliko nisu bili u mogućnosti da prisustvuju ovim časovima, sve prezentacije i video časa dostupni su učenicima na portalu i u Google Classroomu, tako da ih mogu preuzeti i podsetiti se svega kada im ponovo zatreba.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.