Časovi u prirodi: Interdisciplinarni i zanimljivi projekti u Savremenoj

Učenici Savremene gimnazije su tokom poslednje dve nedelje nastave izrađivali projektne zadatke. Oni su, uz timski rad i zajedništvo, sarađivali na grupnim zadacima i interdisciplinarnim projektima u prirodi. Prvaci su posetili Kalemegdan, učenici drugog razreda posetili su Park nauke na Adi Ciganliji, dok su trećaci obišli Topčidersko brdo.

Prvi razred u poseti Kalemegdanu – tragovima znamenitih ličnosti

Učenici prvog razreda su sa profesorima obišli Kalemegdan, gde su se upoznali sa istorijom tvrđave, kao i sa spomenicima znamenitih istorijskih ličnosti i književnika. Osim što su istraživali spomenike, imali su i zadatak da uporede savremene spomenike i kontraspomenike dok su prolazili stazom zdravlja i proširivali svoj vokabular na španskom, nemačkom i francuskom jeziku. Gimnazijalci su tokom obilaska imali i zadatak da popune Google Forms test na osnovu informacija koje su im profesori saopštili tokom obilaska.

Drugi razred na Adi Ciganliji – sistematizacija gradova iz više naučnih disciplina

Učenici druge godine su tokom interdisciplinarnog časa na Adi Ciganliji sistematizovali gradivo iz više naučnih disciplina. Gimnazijalci su u prirodi videli eksponate koji prikazuju najzanimljivije fenomene iz oblasti fizike, matematike, geografije i psihologije opažanja.

Dobili su odgovore na razna pitanja: na pitanje kada pada mrak odgovor su dobili pomoću „Plave planete”, na to kako odrediti koliko je sati bez sata pomoću eksponata „Čovek sat”, na kojoj udaljenosti mogu da čuju svoj šapat naučili su pomoću „Zvučnih ogledala”, a i to zašto voz ne ispada iz šina. Pomoću „Nemogućeg trougla” pronašli su ugao iz kojeg se može videti trougao, dok su im „Muzičke stolice” dokazale da najkraća od njih proizvodi najveći ton. Učenici su se upoznali sa „Arhimedovom klackalicom” i videli kako izgleda DNK uveličan 450.000.000 puta.

Trećaci u obilasku Topčiderskog parka

Trećaci su sa profesorima obišli Topčiderski park i upoznali se sa značajnim objektima nastalim u periodu Kneževine Srbije. U toku posete obišli su Konak kneza Miloša, zdanje koje, pored nespornog istorijskog značaja, predstavlja i jedan od retkih objekata zidanih u stilu karakterističnom za prvu polovinu 19. veka.

U neposrednoj blizini konaka nalazi se kneževa zadužbina – Hram Svetih apostola Petra i Pavla. Pored istorijskih objekata, u toku posete parku uživali su uz Topčidersku reku i „Mašin majdan”. Nakon obilaska, učenici su imali zadatak da napišu reportažu o topčiderskom kompleksu, koja treba da uključi informacije o svim objektima i mestima koje su obišli.

Savremena gimnazija godinama organizuje interdisciplinarne časove u prirodi koji kombinuju teorijski i praktičan pristup i učenicima pružaju nove poglede na prirodne i društvene pojave.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.