Medijska pismenost u Savremenoj gimnaziji

Savremeni prvaci su tokom februara i marta u okviru predmeta Jezik, mediji i kultura imali prilike da se upoznaju sa konceptom medijske pismenosti radeći različite zadatke.Zadatke su radili individualno i grupno, a kroz istraživački rad su se bavili analizom medijskog sadržaja koristeći pet pitanja medijske pismenosti, identifikujući „klikbejt” naslove, razlikujući prave od lažnih vesti i upoređujući kvalitet različitih vesti.
Krajnji cilj ovog projekta bio je pravljenje brošure o medijskoj pismenosti na osnovu svega onoga što su naučili. Svi učenici su pokazali zavidno znanje o medijskoj pismenosti, ali su se neke grupe istakle svojom kreativnošću i otišle korak dalje kada je pitanju pravljenje brošure.

Savremeni gimnazijalci oduševljeni zanimljivim projektom

„Ovaj projekat u vezi sa medijskom pismenošću je ubedljivo jedan od najzanimljivijih, ako ne i najzanimljiviji projekat na kom smo do sada radile. Smatramo da je od velike važnosti da budemo medijski pismeni i ovaj projekat nas je naučio mnogim korisnim stvarima. Volele bismo da ubuduće radimo na još ovako zanimljivih i korisnih tema.”, grupa učenica iz I-4 (Marija Drezgić, Nikolina Jovanović, Milena i Jelena Žarković), čiji rad možete pogledati OVDE

„Smatramo ‌da‌ ‌smo‌ ‌tokom projekta stekli‌ ‌primenjiva‌ ‌i‌ ‌praktična‌ ‌znanja‌ ‌u‌ ‌oblasti‌ ‌medijske‌ ‌pismenosti.‌ ‌Pored‌ ‌toga,‌ ostvarili‌ ‌smo‌ ‌međupredmetne‌ ‌kompetencije‌ ‌sa‌ ‌predmetom‌ ‌biologija.‌ Što‌ ‌je‌ ‌još‌ ‌važnije,‌ ‌prilikom ‌zadataka‌ ‌koje ‌su‌ ‌postavljali‌ ‌pred‌ ‌nas ‌vrlo‌ ‌lepo‌ ‌smo‌ ‌se‌ ‌zabavili.‌ ‌Posebno‌ ‌bismo zahvalili ‌profesorki‌ ‌Zorani‌ ‌Putniković‌, ‌koja‌ ‌je‌ ‌tokom‌ ‌trajanja‌ ‌projekta ‌uvek‌ ‌bila‌ ‌dostupna‌ ‌i‌ ‌otvorena‌ ‌za‌ ‌naša‌ ‌pitanja,‌ ‌sugestije‌ ‌i‌ ‌molbe.‌ ‌Naša grupa ‌je‌ ‌izvrsno‌ ‌sarađivala‌ ‌i‌ ‌zajedno‌ ‌činila‌ ‌vanserijski‌ ‌tim.‌ ‌Osećam‌o ‌se‌ ‌počastvovano‌ ‌što‌ ‌smo ‌imali ‌priliku‌ ‌da‌ ‌učestvujem‌o ‌u‌ ‌ovom‌ ‌projektu.”, grupa učenika iz I-2 (Aleksandar Kašerić, Luka Grubin, Dunja Radulović, Aleksandar Savić), čiji rad možete pogledati OVDE

„Tokom rada na projektu bilo je zanimljivo proučavati različite načine na koje se sagledavaju, analiziraju i ocenjuju medijske poruke. Prolazeći kroz različite zadatke na projektu, shvatile smo da je medijsko opismenjavanje izuzetno složen proces koji zahteva puno truda, rada i zalaganja. Analizirajući medijske sadržaje, uvidele smo koliki uticaj informacije imaju na formiranje stavova čitalaca. Njihova snaga i posledice koje mogu imati su mnogo veće nego što smo mi na početku mislile. Ovaj projekat nam je skrenuo pažnju da informacijama koje srećemo u medijima pristupamo sa posebnom pažnjom time što ih nećemo uzimati ’zdravo za gotovo’.”, grupa učenica iz I-4 (Anja Trifunović, Maša Tešović, Anđela Tadić, Tara Bojović), čiji rad možete pogledati OVDE

„Svima nam se najviše svidelo analiziranje članaka na osnovu onih pet pitanja i generalno poređenje mišljenja.”, grupa učenica iz I-6 (Lara Veselinović, Kristina Orlić, Anja Jovanović, Milica Bošković, Estel Anđelina Rakić), njihov rad pogledajte OVDE

Pogledajte sjajne radove savremenih prvaka i naučite više o medijskoj pismenosti.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.