Učenici Savremene gimnazije volontiraju u Svratištu za decu na Zvezdari

Učenici Savremene gimnazije nastavljaju tradiciju društveno-odgovornog angažovanja kroz volontiranje u različitim zajednicama i organizacijama. Jedan od najnovijih projekata uključuje saradnju sa Svratištem za decu na Zvezdari, koje pruža podršku deci bez adekvatne roditeljske brige ili deci koja se nalaze u kriznim situacijama.

Volontiranje u Svratištu ima poseban značaj, kako za učenike tako i za decu koja borave u ovom prostoru. Cilj ovog angažovanja je ne samo pružanje pomoći i podrške deci kojoj je to neophodno već i razvijanje empatije, odgovornosti i socijalne odgovornosti kod mladih ljudi. Učenici imaju priliku da iz prve ruke iskuse izazove sa kojima se suočavaju deca u Svratištu, kao i da se direktno uključe u svakodnevne aktivnosti – od pomaganja u pripremi obroka, preko organizacije prostora, do međusobne igre i komunikacije sa decom.

Priča iz prve ruke: Iskustvo učenika Lazara Virijevića

Lazar Virijević, učenik IV razreda Savremene gimnazije, koji volontira u Svratištu, podelio je svoje impresije o ovom iskustvu:

„Želim samo da vas obavestim o svojim utiscima u vezi sa prvim danom volontiranja u za mene do skoro nepoznatom Svratištu za decu na Zvezdari. Ne znam da li ste imali priliku da posetite ovo svratište, ali ono je ušuškano u jednom manjem naselju, pored Centra za socijalni rad opštine Zvezdara. Prostorno je malo, ali imaju i dvorište. No, ono što je zaista bitno su deca i ljudi koji tu rade.
Deca su me primila otvorenih ruku, lepo su me dočekala i gostoljubivo prihvatila. Vaspitačica Jelena i Emir su se isto tako radovali što sam izabrao baš njihovo svratište. Odmah su mi ponudili da doručkujem sa njima, što sam i prihvatio. Zatim smo zajedno gledali televizijsku seriju, a nakon toga napravili spisak potrebnih namirnica za gulaš, otišli u nabavku i na kraju spremali ovo jelo.
Nisam mogao da verujem koliko su ova deca odgovorna, domišljata, pametna i, u nekoj meri, samostalna. Sama pripremaju hranu za obroke, zatim očiste za sobom i operu posuđe. Bilo je oko trinaestoro dece kada sam bio tamo, a sa hranom nam je pomagao jedan mladi kuvar Elko (bar mislim da se tako zove). U svakom slučaju, oduševilo me je koliko su svi srdačni.”

Volontiranjem do boljeg društva: Planovi za budućnost

Ovo iskustvo je, osim što je bilo korisno za decu u Svratištu, imalo snažan uticaj i na učenike Savremene gimnazije, jer im je omogućilo da razviju bolje razumevanje života i izazova sa kojima se suočavaju njihovi vršnjaci.

Učenici će nastaviti da volontiraju u okviru različitih inicijativa, jer veruju da je društvena odgovornost ključni element obrazovanja i odrastanja u današnjem društvu.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.