Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Interdisciplinarni čas o veštačkoj inteligenciji u biologiji inspirisao učenike Savremene gimnazije

U okviru časova o metodologiji naučnog istraživanja, učenici četvrtog razreda Savremene gimnazije (odeljenja IV-3 i IV-5) prisustvovali su izuzetno inspirativnom času posvećenom temama pisanja i publikovanja naučnih radova, sa posebnim fokusom na interdisciplinarni pristup koji objedinjuje biologiju i informatiku kroz upotrebu veštačke inteligencije.

Čas su zajednički osmislili i realizovali profesori biologije i informatike Stefan Erčić i Marko Živanović sa ciljem da učenicima približe sve korake u izradi naučnog rada – od formulisanja istraživačkog problema i izbora metodologije do pisanja i prezentacije rezultata. Poseban naglasak stavljen je na akademsku etičnost, relevantnost izvora i strukturu rada namenjenog objavljivanju u naučnim časopisima ili predstavljanju na konferencijama.

Kao primer primene veštačke inteligencije u savremenoj biologiji učenicima je predstavljen naučni rad „Application of Artificial Intelligence for Easier Monitoring of Allele Frequencies in a Population of Pregnant Women (Patients), Associated with Hereditary Thrombophilia”, čiji su autori upravo profesori Savremene gimnazije – Marko Živanović, master inženjer elektrotehnike i računarstva, i Stefan Erčić, master biolog – u saradnji sa Katarinom Živojinović, MSc, dr Nebojšom Bogdanovićem i prof. dr Vanjom Luković.

Istraživanje je realizovano uz veliku podršku laboratorija „Aqualab”, a statistički podaci su prikupljani na više od 100 lokacija širom Srbije i Bosne i Hercegovine. U istraživanju su korišćeni algoritmi mašinskog učenja, poput algoritma K-means, za klasifikaciju i analizu učestalosti alela povezanih sa naslednom trombofilijom – genetskim poremećajem koji povećava rizik od tromboze tokom trudnoće. Analizom su identifikovana tri klastera u populaciji, što predstavlja značajan doprinos personalizovanoj medicini i preventivnim pristupima u trudnoći.

Učenici su aktivno učestvovali u diskusiji o značaju interdisciplinarnosti, mogućnostima budućih istraživanja, izazovima naučnog izdavaštva i važnosti timskog rada i međunarodne saradnje u savremenim naučnim projektima.

Čas je izazvao veliko interesovanje među učenicima, pokazujući koliko spoj nauke, tehnologije i obrazovanja može doprineti razvoju kritičkog mišljenja i istraživačkog duha kod mladih generacija.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.