Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Učenici Savremene gimnazije u naučno-istraživačkoj poseti Narodnoj biblioteci Srbije

Grupa učenika trećeg i četvrtog razreda Savremene gimnazije imala je 29. aprila priliku da se, u nastavku prošlogodišnje terenske nastave sprovedene u Trsteniku i okolini, oproba u praktičnom naučno-istraživačkom radu u prostorijama Narodne biblioteke Srbije.

Cilj posete bio je da učenici, kroz direktan rad sa arhivskim i bibliotečkim izvorima, razviju veštine samostalnog istraživanja i povezivanja znanja iz više oblasti. Poseta je imala izraženu multidisciplinarnu dimenziju, jer su kroz rad učenici istovremeno dublje ulazili u sadržaje iz istorije, geografije i lingvistike.

Na početku posete zaposleni u Narodnoj biblioteci učenike su upoznali sa postupkom registracije i učlanjenja, kao i sa načinima pretraživanja bogate baze izdanja. Učenici su imali priliku da čuju nešto i o istorijatu ove najvažnije knjižnice u zemlji, kao i zanimljivosti u vezi sa njenim impozantnim fondom i značajem za očuvanje kulturne baštine Srbije.

Nakon uvodnog dela i kratkog obilaska, profesor Ivan Matejić poveo je učenike u Kartografsko odeljenje biblioteke, gde su imali jedinstvenu priliku da izbliza vide stare geografske karte Kosova i Metohije sa kraja XIX i početka XX veka. Učenici su istraživali toponime i pojmove zabeležene na mapama, uz diskusiju o promenama koje su se tokom vremena desile na tim prostorima.

Rad je potom nastavljen u tišini čitaonice, gde su učenici analizirali pisane izvore relevantne za njihovu istraživačku temu. Proučavajući desetak različitih izdanja od kraja XIX veka do savremenih publikacija, učenici su tragali za ključnim informacijama o selima Brasaljce i Livoč, kao i o Šaranskoj reci. Beležeći podatke i upoređujući izvore, otkrili su zanimljive istorijske činjenice, geografske detalje i jezičke promene koje su se dešavale kroz vreme.

Ovakav vid praktičnog istraživačkog rada omogućio je učenicima da uče kroz konkretno iskustvo i neposredan kontakt sa izvorima, čime su razvijali kritičko mišljenje, metodološku preciznost i sposobnost povezivanja različitih naučnih disciplina.

Poseta Narodnoj biblioteci Srbije predstavlja dragoceno iskustvo koje će učenicima koristiti kako u daljem školovanju, tako i u budućim istraživačkim projektima, ali i u izgradnji svesti o značaju očuvanja i proučavanja kulturno-istorijskog nasleđa.

 

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.