
U okviru Meseca drugarstva, koji se tokom maja obeležava u Savremenoj gimnaziji, nastavnica latinskog jezika Natalija Stanković osmislila je kreativan i emotivan zadatak za svoje učenike. Cilj zadatka bio je da učenici, koristeći latinski jezik, izraze prijateljstvo kao jednu od najvažnijih ljudskih vrednosti.
Učenici su imali zadatak da snime kratak video-materijal na latinskom jeziku u kojem, u nekoliko rečenica, govore o svom najboljem drugu ili drugarici – ko su, zašto im znače, šta ih povezuje i po čemu se njihovo prijateljstvo izdvaja. Pored usvajanja i praktične primene latinskog jezika, učenici su ovim zadatkom razvijali emocionalnu pismenost, empatiju i sposobnost izražavanja zahvalnosti.
Ovakve aktivnosti doprinose jačanju odnosa među vršnjacima, ali i osnažuju lični identitet učenika, podsećajući ih na univerzalne vrednosti koje prevazilaze prostor i vreme – baš kao što to čini i sam latinski jezik.
Kroz kombinaciju klasičnog jezika i savremenog formata, učenici su pokazali da su prijateljstvo i drugarstvo bezvremene teme koje mogu biti izražene na bilo kom jeziku, pa i na jeziku stare rimske imperije.
Mesec drugarstva u Savremenoj gimnaziji posvećen je upravo aktivnostima koje podstiču zajedništvo, razumevanje, toleranciju i otvoren dijalog, a ova inicijativa nastave latinskog jezika to savršeno potvrđuje.