
U okviru nedelje posvećene programu „Učionica bez zidova“, učenici drugog razreda Savremene gimnazije proveli su jedan školski dan u Botaničkoj bašti „Jevremovac“, istražujući bogatstvo biljnog sveta u pravom prirodnom ambijentu. Cilj aktivnosti bio je podizanje svesti o očuvanju prirode i edukacija o raznim zanimljivim vrstama biljaka o kojima su učenici imali priliku da čuju od vodiča.
Kako bi učenje bilo kreativno i praktično, razredni starešina je podelio učenike u grupe od po 5–6 članova, sa zadatkom da kreiraju video-reklamu za posetu Botaničkoj bašti Jevremovac.
Ovakve aktivnosti potvrđuju da „Učionica bez zidova“ predstavlja savremeni pristup nastavi koji prevazilazi granice tradicionalne učionice i podstiče učenje u realnom okruženju. Ona simbolizuje otvorenost, povezivanje nastavnih sadržaja sa životom, međupredmetnu saradnju i aktivnu ulogu učenika u procesu učenja. Cilj ovog pristupa je da se podstakne radoznalost, kritičko mišljenje i stvaralački duh učenika kroz neposredno iskustvo, terenski rad, projektne zadatke, istraživanje i interakciju sa okruženjem.
Učionica bez zidova može biti park, muzej, ulica, trg, kulturna ustanova, istorijski lokalitet ili svaka druga sredina koja pruža mogućnost za učenje putem otkrivanja i praktične primene znanja. Ovakav model nastave podstiče saradnju među nastavnicima različitih predmeta i pruža učenicima priliku da razvijaju funkcionalna znanja i veštine dragocene za život.
Boravak u Botaničkoj bašti još jednom je pokazao koliko je dragoceno spojiti prirodu, znanje i stvaralaštvo – učenici su uživali u otkrivanju biljnog sveta i istovremeno sticali iskustvo u kreiranju savremenog digitalnog sadržaja.