
U okviru programa „Učionica bez zidova“, učenici prvog razreda Savremene gimnazije učestvovali su u jedinstvenoj edukativnoj igri pod nazivom „Potraga za znanjem“. Grad je postao učionica na otvorenom – timovi su, krećući se sa jedne lokacije na drugu, rešavali zadatke iz različitih predmeta i tragali za šiframa koje vode dalje, sve do završne stanice – škole.
Koncept dana bio je jednostavan, ali podsticajan:
- učenici su podeljeni u mešovite timove od 5–6 članova ili su odeljenja nastupala sa različitih lokacija,
- na svakoj tački dobijali su zadatak iz jednog predmeta i trag za sledeće mesto,
- na poslednjoj stanici – u školi – predavali su odgovore i čekali proglašenje pobednika.
Lokacije i zadaci:
- Matematika – Terazijska česma – logički zadatak, sistem jednačina, zagonetka sa kodiranjem
- Fizika – kod Doma omladine – brzina kretanja objekta, zakon inercije i mini pokus
- Hemija – Slavija – povezivanje elemenata iz periodnog sistema sa svakodnevnim upotrebama, mini igra memorije
- Biologija – Tašmajdanski park – pronalaženje i klasifikacija biljnih vrsta, prepoznavanje delova ćelije
- Istorija – Spomenik Stefanu Nemanji – hronološki poredak događaja, otkrivanje ličnosti prema opisu, QR kod sa audio tragom
- Geografija – Park Manjež – rad sa koordinatama, određivanje strana sveta, zagonetka o završnoj lokaciji
Po povratku u školu, timovi su predali sva rešenja, a zatim je usledilo proglašenje pobednika – nagrađeni su najbrži tim, tim sa najviše tačnih odgovora i ekipa koja je pokazala najbolji timski rad.
Pobedničko odeljenje bilo je I3 sa starešinom Majom Merdović.
„Potraga za znanjem“ pokazala je koliko je dragoceno kada učenici uče kroz igru, istraživanje i saradnju, povezujući teoriju sa praksom i doživljavajući grad kao učionicu na otvorenom.