
U okviru programa „Učionica bez zidova“, učenici trećeg i četvrtog razreda Savremene gimnazije učestvovali su u Dorćol turi – šetnji kroz najstariji deo grada, osmišljenu da ih podstakne da obrate pažnju na znamenitosti pored kojih svakodnevno prolaze. Cilj aktivnosti bio je da učenici upoznaju kulturno-istorijsko nasleđe Dorćola, ali i da uoče povezanost gradiva iz istorije, geografije, književnosti, biologije i verske nastave sa realnim okruženjem.
Polazna i završna tačka bila je Studentski trg, odakle su grupe, uz kraća zaustavljanja, obilazile ključne lokacije: Spomenik Josifu Pančiću, Turbe, Bajrakli džamiju, Pedagoški muzej, Gradsku i Narodnu biblioteku (nekadašnju), Sabornu crkvu, Konak kneginje Ljubice, Kosančićev venac, Kapetan Mišino zdanje, Jugoslovensku kinoteku i Etnografski muzej.
Tokom ture profesori su pokazivali fotografije znamenitosti i zadavali pitanja o nazivu i lokaciji, čime je svaka tačka pretvarana u mini-kviz znanja. Po završetku šetnje učenici su radili kratak test sećanja i davali predloge za znamenitosti koje bi, po njihovom mišljenju, trebalo dodati na sledećim turama.
Aktivnost je realizovana u dve smene – treći razred od 10 do 12, a četvrti od 11 do 13 časova – kako bi svi učenici imali priliku da istraže Dorćol u svom ritmu. Tura je podstakla radoznalost, timski rad i uvid da Beograd krije bogatu istoriju na dohvat ruke.