
U okviru programa Učionica bez zidova, učenici drugog razreda Savremene gimnazije imali su priliku da kroz zanimljivu aktivnost pod nazivom „Grad kao učionica – Trka znanja” otkriju koliko Beograd može biti inspirativan prostor za učenje.
Okupljanje je održano u parku Manjež, gde su učenici, podeljeni po odeljenjima u timove i uz podršku svojih razrednih starešina, dobili uputstva za zadatak. Cilj je bio da kroz istraživanje u centru grada pronađu pet različitih lokacija ili sadržaja i povežu ih sa nastavnim oblastima: istorija, srpski jezik i kultura, latinski i engleski jezik.
Timovi su tragali za spomenicima značajnih ličnosti, muralima i natpisima u javnom prostoru, latinskim zapisima ili rečima stranog porekla, dok je posebno zanimljiv deo bio razgovor sa turistima na engleskom jeziku u Knez Mihailovoj ili oko Kalemegdana. Učenici su kreativno osmišljavali snimke, kombinujući informativni sadržaj sa humorom i timskim duhom.
Na kraju dana svaki tim je pripremio završni video od 2 do 4 minuta koji objedinjuje sve zadatke. Materijali će biti predati razrednim starešinama, a najbolji rad, prema odluci stručnog žirija, biće nagrađen odličnim ocenama iz izbornih predmeta Umetnost i dizajn (UID), Jezik, mediji i kultura (JMK) i Pojedinac grupa i društvo (PGD).
Ova interaktivna aktivnost spojila je učenje jezika, kulture i istorije sa praktičnim radom na terenu, pokazavši da grad može postati prava učionica na otvorenom – dinamična, kreativna i puna znanja.