Na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu, održana je tribina pod nazivom „Škola i mediji u savremenom obrazovnom kontekstu“, u organizaciji Pedagoškog centra (PEC) i Odseka za pedagogiju Filozofskog fakulteta.

Dijalog teorije i prakse o ulozi škole i medija u obrazovanju 21. veka
Na tribini su govorile prof. dr Biljana Lungulov, vanredna profesorka na Odseku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Zlaticа Jović, savetnica Ministarstva prosvete u Školskoj upravi Novi Sad, i Natalija Stanković, pomoćnica direktorke Savremene gimnazije u Beogradu.
Tribini je prisustvovalo oko 150 učesnika – studenata pedagogije i srodnih studijskih programa, kao i profesora i stručnih saradnika, što je doprinelo dinamičnoj diskusiji i razmeni iskustava između teorije i prakse savremenog obrazovanja.
Kako savremena škola odgovara na izazove medija, kritičkog mišljenja i aktivnog učenja
U svom izlaganju, Natalija Stanković predstavila je Savremenu gimnaziju, sa posebnim osvrtom na način rada, školski ambijent i realizaciju izbornog programa Jezik, mediji i kultura. Posebna pažnja posvećena je metodološkom pristupu nastavnika u 21. veku, ulozi medija u obrazovanju, razvoju kritičkog mišljenja i podsticanju aktivne uloge učenika kroz projektno i interdisciplinarno učenje.
Studenti su pokazali veliko interesovanje za način rada u Savremenoj gimnaziji, savremeni pristup temama, kao i za primere konkretnih i kreativnih projekata koje učenici realizuju u okviru nastavnih i izbornih programa. Nakon izlaganja razvila se diskusija u kojoj su učesnici postavljali pitanja o povezivanju škole i medija, nastavničkim kompetencijama, kao i o mogućnostima primene ovakvih modela rada u različitim obrazovnim kontekstima.
Tribina je održana u kino-sali Filozofskog fakulteta, sa početkom u 17 časova, i predstavljala je značajan doprinos promišljanju savremene škole, medijske pismenosti i uloge nastavnika kao mentora i fasilitatora u procesu učenja.

















