
U okviru Dana veštačke inteligencije, koji se tokom aprila obeležavaju kroz različite školske aktivnosti i projekte, sa učenicima četvrtog razreda (odeljenja IV-5 i IV-6) realizovan je projekat iz srpskog jezika i književnosti pod nazivom „Zločin i kazna na drugačiji način”.
Učenici su veštačku inteligenciju simbolično nazvali Res – što na latinskom jeziku znači „stvar” – i zamislili je kao virtuelnog sagovornika. Jedna grupa osmislila je dijalog između Raskoljnikova i Resa, dok je druga pripremila intervju u kojem Sonja razgovara sa Resom. Na ovaj način učenici su se na kreativan i savremen način bavili analizom jednog od najznačajnijih dela svetske književnosti.
Korišćenjem personalizovanog asistenta, učenici su postavljali pitanja o motivima, simbolima, karakterima i porukama romana. Ovakav pristup omogućio im je da bolje razumeju psihološke dimenzije likova, promišljaju o njihovim postupcima i razvijaju sopstvena tumačenja književnog teksta.
Projekat je bio deo šire školske kampanje posvećene istraživanju mogućnosti primene veštačke inteligencije u obrazovanju. Čitav proces bio je izuzetno inspirativan i pokazao koliko digitalne tehnologije, kada se koriste promišljeno i kreativno, mogu unaprediti nastavu i podstaći učenike na bolje razumevanje i samostalno razmišljanje.