Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Učenici II razreda gimnazije o pacifizmu i militarizmu kroz umetnost

Na časovima predmeta Jezik, mediji i kultura učenici II razreda Savremene gimnazije diskutovali su o dvema suprotnim ali istovremeno povezanim temama – pacifizmu i militarizmu. Kroz analizu umetničkih dela koja prate ove pojmove, učenici su imali priliku da razmotre kako umetnost može reflektovati društvene i političke promene, kao i ulogu koju ona igra u oblikovanju svesti o ratu, nasilju, političkom otporu i miru.

Zadatak kojim su učenici bavili bio je sledeći: Svaki učenik je trebalo da odabere deset umetničkih dela koja ilustruju teme rata, nasilja, političkog otpora, pacifizma i militarizma. Dela su obuhvatila razne umetničke forme – od slikarstva i grafike, preko muralne umetnosti, ulične umetnosti, filma, video-radova, pa sve do fotografije. Svako od ovih dela bilo je povezano sa jednim od ključnih pojmova: pacifizmom, militarizmom, političkim otporom, društvenim promenama.

Analiza dela koju su učenici sproveli sadržala je ključna pitanja:

  • Kakav je politički i društveni kontekst u kojem je delo nastalo?

  • Koje poruke i simbole delo prenosi?

  • Kako su estetski elementi dela (boje, oblici, tehnika) korišćeni da naglase pacifističke ili militarističke poruke?

  • Kako umetnost reaguje na teme rata, nasilja i političkog otpora?

Učenici su se u svojim analizama dotakli ne samo umetničkih dela već i globalnih političkih i društvenih dešavanja. Mnogi od njih oslonili su se na istraživanje fotografija koje su osvojile Pulicerovu nagradu i drugih značajnih radova koji su zabeležili ključne trenutke u istoriji.

Njihovi radovi nose snažnu poruku i ukazuju na to da mlade generacije prepoznaju važnost umetnosti kao sredstva za društvene promene. Učenici su pokazali kako umetnost, bilo da je u pitanju slika, film ili fotografija, ima moć da pokrene duboke emocionalne reakcije i da pozove na promene u društvu. Njihova analiza umetnosti, kroz prizmu pacifizma i militarizma, podseća nas na to da umetnost može biti moćan alat za izgradnju mira i borbu protiv nasilja.

Na kraju, učenici su izrazili svoje lične stavove o tome kako umetnost može doprineti rešavanju društvenih problema, posebno rata, nasilja i političkog otpora. Mnogi su se složili da umetnost treba da bude alat za pacifizam, kao način da podstakne promene u društvu i doprinese rešavanju globalnih izazova. Snažna poruka koja dolazi iz njihovih radova jeste poziv na mir i međusobno poštovanje, socijalna odgovornost, kao i uverenost da umetnost ima moć da menja svet nabolje.

Poruka koju naši učenici šalju je jasna: „Mir je moguće postići kroz zajednički rad, razumevanje i umetnost, koja nas povezuje.”

U svetu u kojem su mir i stabilnost stalno ugroženi, važno je podsećati se na snagu umetnosti kao sredstva za izgradnju boljeg, pravednijeg i mirnijeg društva.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.