Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Tročasovna istorijska šetnja kroz Muzej pod otvorenim nebom

Učenici I-2 Savremene gimnazije, u pratnji svog odeljenjskog starešine Natalije Stanković, imali su priliku da učestvuju u dvočasovnoj, stručno vođenoj turi kroz jedan od najznačajnijih kulturno-istorijskih lokaliteta Beograda – Muzej pod otvorenim nebom na Novom groblju.

Tokom obilaska, učenici su se upoznali sa životima i delima najznačajnijih srpskih ličnosti s kraja 19. i prve polovine 20. veka. Šetnja je obuhvatila priče o Mihajlu Petroviću Alasu, naučniku i strastvenom ribolovcu koji je svakog vikenda bežao sa matematike u čamac na Savi, zatim Nikoli Pašiću, državniku burne političke karijere, kao i Branislavu Nušiću, čuvenom komediografu koji je u svojim delima zabeležio duh jednog vremena.

Učenici su čuli i priču o Jovanu Cvijiću, velikom geografu i etnologu, zatim o generalu Živojinu Mišiću, vrhovnom komandantu srpske vojske u Kolubarskoj bici, i brojnim drugim velikanima čija imena krase stranice srpske istorije i kulture.

Za kraj, posetili su Spomen-kosturnicu branilaca Beograda iz Prvog svetskog rata, monumentalno mesto sećanja koje nikoga ne ostavlja ravnodušnim. U središtu kosturnice dominira upečatljiva skulptura – crni orao, simbol Nemačke, oboren i prikovan za tlo, ispod koga se nalazi originalna nemačka haubica – svedočanstvo o porazu austrougarske vojske i pobedi branilaca Beograda. Učenici su saznali i da su ovde sahranjeni posmrtni ostaci više hiljada srpskih vojnika, ali i protivničkih vojnika, kao znak poštovanja prema poginulima.

Posebno zanimljiva bila je anegdota o Branislavu Nušiću, koji je, kako se prepričava, za života odabrao mesto svoje sahrane i insistirao da bude pokopan blizu svojih prijatelja, u „društvu” koje mu je, i nakon smrti, bilo po meri duha i satire.

Novi podaci koje su učenici čuli o ovom lokalitetu dodatno su obogatili njihovo razumevanje srpske istorije: na Novom groblju nalazi se preko 80 kulturnih dobara, među kojima su porodične kapele, mauzoleji i umetnički vredni nadgrobni spomenici – dela najvećih vajara i arhitekata Srbije.

Zašto učiti istoriju na licu mesta

Ova aktivnost bila je ne samo šetnja kroz aleje poznatih već i važan obrazovni trenutak u kome su se učenici kroz neposredan kontakt sa mestima sećanja upoznali sa ključnim događajima, ličnostima i vrednostima srpske kulture i istorije. Ovakva nastava podseća da se znanje stiče i u učionici i na mestima gde prošlost živi.

Savremena gimnazija još jednom je pokazala da obrazuje mlade ljude otvorenog duha i kritičke misli, nudeći im iskustvo koje se ne zaboravlja – nastavu van zidova učionice, u kojoj se kultura, umetnost i istorija uče hodanjem tragovima onih koji su oblikovali današnju Srbiju.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.