UPIS 2026/27 je zvanično otvoren: Prijavite se odmah i rezervišite mesto uz NAJNIŽE cene školarine. UPIS 2026/27 je zvanično otvoren: Prijavite se odmah i rezervišite mesto uz NAJNIŽE cene školarine. UPIS 2026/27 je zvanično otvoren: Prijavite se odmah i rezervišite mesto uz NAJNIŽE cene školarine. UPIS 2026/27 je zvanično otvoren: Prijavite se odmah i rezervišite mesto uz NAJNIŽE cene školarine.
Na terenu sa profesorom Matejićem

Sredinom oktobra profesor geografije Ivan Matejić učestvovao je u terenskom istraživačkom radu sa Dejanom Miloradovim, stručnim saradnikom u Odeljenju za književnost i jezik Matice srpske, u okviru projekta koji se bavi toponimom Šar(g)an.

Tokom 2024. i početkom 2025. godine na ovom projektu su učestvovali i učenici Savremene gimnazije, koji su imali priliku da u praksi iskuse kako funkcioniše istraživački rad na terenu, u okolini Trstenika.

Profesor Matejić i gospodin Miloradov proveli su pet dana na terenu u Severnoj Makedoniji i Bugarskoj, istražujući područja oko Štipa i Kumanova, kao i Petriča, Sandanskog, Razloga (na obroncima planine Rile) i Vrace.

Tom prilikom obišli su sela Umin Dol, Gornji i Donji Trogerci, Sudić, Nikudin, Dobri Laki, Razlog, Banja, Gornje i Donje Draglište, Dobarsko, Vracu i Vrbicu.

Prikupljeni su izuzetno korisni i zanimljivi podaci iz različitih izvora, a sam terenski rad doveo je do novih saznanja o toponimima koji se koriste u ovim oblastima Severne Makedonije i Bugarske.

Posebno zanimljivo otkriće odnosi se na obronke planine Rile, gde je detaljno ispitan tok Šaranske reke – hidronima koji se javlja i na području Kosova i Metohije. Ovaj podatak do sada nije bio zabeležen u pisanim izvorima, te predstavlja značajan doprinos istraživanju.

Lokalno stanovništvo pokazalo je veliko interesovanje za rad istraživača i sa pažnjom je slušalo nova saznanja o sopstvenom području. Takođe ih je zanimalo na koji način profesor Matejić svoja terenska iskustva deli sa učenicima u nastavi.

Terenski rad predstavlja jedan od najefikasnijih vidova učenja kroz praksu, jer povezuje znanja iz više predmeta – geografije, biologije, istorije, jezika i književnosti.

Ova ekspedicija otvorila je mogućnost da se u budućnosti organizuje sličan oblik rada i sa manjom grupom učenika, koji bi kroz takvo putovanje mogli da razvijaju i unaprede različite veštine komunikacije, izrade upitnika, koncipiranja intervjua, prikupljanja podataka i orijentacije u prirodi.

Takva nastava zahteva pažljivo planiranje i saradnju više profesora, ali bi dobit za učenike bila višestruka – kroz iskustveno učenje, interdisciplinarni pristup i povezivanje sa stvarnim svetom nauke.

Savremena gimnazija

Upis za generaciju 2026/27. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.