Pogledajte kako izgledaju modeli eukariotskih ćelija iz radionica savremenih gimnazijalaca

„Ćelija je osnovna jedinica građe i funkcije svih živih bića” – definicija je koje se i danas svi odlično sećamo. Ali, savremeni gimnazijalci u svojoj školi ne uče samo suvoparnu teoriju već imaju detaljno osmišljene praktične časove koji im pomažu da lakše shvate oblasti koje uče.

Tako je ovoga puta bilo i na času biologije, kod profesora Milana Milenkovića.

Časovi za primer

Učenici prvog razreda su na časovima biologije radili projekat koji ih je inspirisao da naprave model biljne i životinjske ćelije sa ćelijskim organelama služeći se materijalima koje koriste svakodnevno. U teoriji savremeni gimnazijalci znaju mnogo o ćelijama, ćelijskim membranama, mitohondrijama, jedru, ribozomima i lizozomima, razlikuju anabolizam i katabolizam, znaju da je reč ćelija prvi put upotrebio engleski fizičar Robert Huk 1665. godine i još mnogo toga, ali uz ovakvu kreativnu nastavu, oni ne samo da lakše razumeju školsko gradivo već imaju priliku da pokažu i svoju inovativnost i odu korak dalje.

Replike modela ćelije sa ćelijskim organelama i jezgrom

Ćelija od stiropora, bombona, plastelina… Zvuči neverovatno?! U Savremenoj gimnaziji nije.

Mašta savremenih gimnazijalaca nema granica, a to su potvrdili i njihovi fenomenalni modeli ćelija! Učenici su organizovani u grupe vredno seckali, lepili i pekli svoje ćelije, dok su papir, karton, vosak i glinu koristili da bi stvorili ćelijske membrane.

Modeli eukariotskih ćelija

Kako bi verno dočarali svaki detalj unutrašnjosti ćelije, savremeni gimnazijalci su citoplazmu pravili od plastelina, pur-pene ili sunđera, a gumene bombone i plastelin su postali ćelijske organele. Najbolje kreacije koje su učenici stvorili izložene su u školi kao pokazatelj njihovog truda, znanja i maštovitosti.

„Osim primene naučenog, želeo sam da ovaj projekat učenicima posluži kao svojevrsna vežba i priprema za kontrolni zadatak”, rekao je profesor Milenković, koji je posebno ponosan na timski duh njegovih učenika, koji je stalno bio prisutan tokom realizacije ovog projekta.

Ovakvi časovi pomažu učenicima da lakše razumeju važne školske i životne lekcije i daje im mogućnost da i najteže pojmove uspešno razumeju i nauče, i to u lepom i motivišućem društvu.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.