Potraga u Narodnom muzeju: Interesantan spoj latinskog i likovnog

Savremeni koncept nastave u osnovi poseduje interdiciplinarnost. To su dokazali i učenici II-5 i II-6 kada su posetili Narodni muzej i ekskluzivnu italijansku izložbu pod nazivom „Berninijeva škola i rimski barok”, na kojoj je izloženo čak 55 remek-dela; na njoj  su objedinili znanja iz likovne umetnosti i latinskog jezika.

Zahvaljujući stručnom vođenju, savremeni učenici su se upoznali sa izuzetno reprezentativnom izložbom barokne umetosti koja predstavlja Rim kao glavno sedište njenog širenja; upoznali su i Đovanija Lorenca Berninija kao jednog od najznačajnih baroknih umetnika uopšte, ali su proverili i svoje znanje latinskog jezika.

Zbližavanje sa umetnošću

Dela baroknih majstora Pjetra da Kortona, Ambrođa Bergonjona, Salvatora Rose, Đovanija Batiste Gaulija, Kavalijera D’Arpina, Đačinta Điminjanija, Matije Pretija, Andree Rosa, kao i francuskih i flamanskih umetnika koji su boravili u Rimu toga doba, dala su značajne informacije gimnazijalcima o stilu, različitim žanrovima, dekorativnim freskama i o samoj kolekciji Palate u Ariči.

Ova palata nosi ime plemićke porodice Kiđi, poznate porodice bankara iz Sijene, koja je u 17. veku bila među najznačajnijim u Rimu, a palata u potpunosti oslikava kosmopolitsku klimu večnog grada iz toga perioda.

Kreativno učenje kroz zagonetke u muzeju

Nakon izložbe posvećenoj baroku i Berniniju, učenici su dobili zadatke koji prate nastavni plan i program latinskog jezika. Potraga je mogla da krene, a po spratovima Narodnog muzeja učenici su se takmičili ko će prvi da završi sve zadatke.

Izložba

Od slike koja predstavlja Eneju sa majkom Venerom, preko valetudinarije, Beogradske kameje, do rimskih novčića, najveći izazov bio je da pronađu Stobi i latinsku izreku koja govori da svakog dana treba podvući crtu (Nulla dies sine linea).

Pogledajte koje su zadatke učenici rešavali

Interdsiciplinarnost je odlika po kojoj se Savremena prepoznaje

Ovakav pristup nastavi, timski rad i projektni zadaci dokaz su da bez znanja latinskog jezika nema obrazovanja, tj. Sine lingua Latina nulla intelligentia.

Časovi latinskog su za učenike Savremene stvarno drugačiji, a ovog puta oni su spojeni i sa likovnom umetnošću, pa su učenici u Narodnom muzeju mogli da povežu svoje znanje, nauče nešto novo, ali da se i dobro zabave.

Pogledajte više fotografija ovde.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.