
U okviru školskog projekta April: mesec veštačke inteligencije, profesorka filozofije Marica Đurić i profesor računarstva i informatike Marko Živanović organizovali su interdisciplinarni čas za sva odeljenja maturanata Savremene gimnazije. Poseban gost časa bio je Pepper, humanoidni robot koji prepoznaje ljudske emocije i svojim prisustvom unapređuje nastavu, omogućavajući učenicima da na zabavan, interaktivan i efikasan način usvajaju znanja iz oblasti savremenih tehnologija.
Na početku časa Pepper se predstavio učenicima i demonstrirao svoje funkcije, objašnjavajući u koje sve svrhe može biti korišćen. Nakon toga Maja Babić, profesorka informatike i robotike u Savremenoj osnovnoj školi, učenicima je približila softverski aspekt robota – kako je programiran, koje podatke koristi, gde se ti podaci skladište i kako funkcioniše njegovo kretanje.
U drugom delu časa učenici su sa profesorkom Maricom Đurić diskutovali o pitanjima primenjene etike, a posebno o etici tehnologije. Nakon definisanja ključnih pojmova, učenici su podeljeni u četiri grupe sa zadacima u vidu etičkih dilema kao što su:
Robot koji koristi veštačku inteligenciju kao vid pružanja pomoći lekarima preporučio je pogrešnu terapiju pacijentu. Pacijent je pretrpeo štetu. Ko je odgovoran – robot, lekar, programer ili pacijent?
ili
Napredak u razvoju veštačke inteligencije stvara robote inteligentnije od ljudi. Mogu li roboti jednog dana postati dominantniji u odnosu na ljude?
Nakon prezentovanja stavova svake grupe, usledila je debata u kojoj su učenici razmenjivali argumente i razmatrali alternativna rešenja.
U završnom delu časa profesor Marko Živanović povezao je teoriju sa praksom – demonstrirao je rad senzora, aktuatora i elektronskih komponenti robota, a učenicima je objasnio pojmove haotičnog sistema, determinističkog haosa i mekog računarstva.
Čas je završen interaktivnim delom u kojem su učenici komunicirali sa Pepperom, učestvovali u kvizovima, pozirali za fotografije dok je robot i pozirao i igrao, a sve to je bilo propraćeno entuzijazmom i osmesima.