Izložba „Od ćelije do domena – evolucija života na Zemlji” u Muzeju nauke i tehnike

Savremeni gimnazijalci su u maju posetili Muzej nauke i tehnike i pogledali izložbu „Od ćelije do domena – evolucija života na Zemlji”, posvećenu naučnoj teoriji evolucije i savremenim otkrićima.

Nova saznanja o evoluciji

Savremeni posetioci imali su mogućnost da steknu uvide u dokaze i realnost evolucije, uoče najvažnije evolucione događaje na Zemlji, čuju detalje o aktuelnim naučnim zaključcima o nastanku života na našoj planeti i detaljnije se upoznaju sa načinima postepenog usložnjavanja života.

Učenici su bili oduševljeni eksponatima modela hidrotermalnog izvora, prokariotske i eukariotske ćelije i ćelijskih organela, koji prate aktuelna objašnjenja postanka života na Zemlji i evolucije ćelijske organizacije života.

Poseta muzeju

Druga tematska celina izložbe posebno se svidela savremenim gimnazijalcima, jer je na zanimljiv način dočarala dinamičnu evolucionu istoriju života na Zemlji kroz primere fosilizovanih ostataka biljaka i životinja i priču o nestanku dinosaurusa. Na kraju posete, učenici su otkrili i detalje o putevima migracija ljudi, naseljavanju kontinenata i objašnjenjima genetičkih i fosilnih dokaza o afričkom poreklu anatomski savremenog čoveka.

Mesto na koje se savremeni učenici iznova vraćaju

Muzej nauke i tehnike u Beogradu je ustanova kulture od nacionalnog značaja, a učenici Savremene gimnazije su ga i ranije rado posećivali sa svojim profesorima.

Muzej poseduje izuzetno vredne kolekcije koje prikazuju tehnološki razvoj i njegov uticaj na život ljudi, sadrži eksponate koji su organizovani u četiri celine: točak–mašina–motor, komunikacija, čovek i tehnika i mera i broj. Njegov cilj je podizanje naučnotehničke kulture, popularizacije nauke i savremenih naučnih dostignuća, navodi se na njihovom sajtu.

Zanimljivi projekti za proveru stečenog znanja

Savremeni gimnazijalci su u Muzeju prikupljali materijal i informacije koje su im bile potrebne kako bi za potrebe realizacije projekta iz biologije snimili reportažu o poseti i novim saznanjima koristeći program WeVideo. Pažljivo slušanje i učenje na licu mesta omogućili su učenicima i da uspešno učestvuju u kvizu znanja i tako dobiju zaslužene ocene za ovaj neobičan i zanimljiv, a pre svega kvalitetan edukativni projekat.

Utisci učenika nakon novog istraživačkog i naučnog putovanja još jednom su dokazali da je ovako osmišljeno učenje delotvorno, efikasno i da daje najbolje, trajne rezultate.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.