Terenska nastava za savremene drugake: Nezaboravno istraživanje istočne Srbije

Učenici drugog razreda Savremene gimnazije 23. maja imali su neobične časove – terensku nastavu koja je podrazumevala obilazak istočne Srbije, gde su u nezaboravnoj avanturi i ulozi istraživača i naučnika obišli nekoliko znamenitih mesta uz učenje na drugačiji način, posmatrajući znamenitosti i družeći se.

Poseta manastiru Manasija – zanimljiva lekcija iz istorije za savremene učenike

U toku ove nastave učenici su posetili jedan od najlepših i najpoznatijih srpskih srednjovekovnih manastira – Manasiju, gde su otkrili brojne zanimljive podatke ne samo o manastiru već i o odbrambenoj ulozi zidina koje su ovaj manastir sačuvale.

Pozitivni utisci o času održanom na drugačiji način

Profesor istorije u Savremenoj gimnaziji Vidak Pejović ispričao je učenicima mnoge interesantne pojedinosti o izgradnji ovog manastira, njegovim arhitektonskim i umetničkim odlikama, kao i o ostacima objekata u okviru manastirskog kompleksa.

Terenska nastava drugaka

Svoje pažljivo osmišljeno predavanje profesor Vidak nastavio je i po ulasku u manastir, govorio je učenicima o freskama i drugim umetničkim lepotama ovog zdanja, što ih je dodatno zainteresovalo.

Obilazak Parka maketa i nagradni kviz kao provera znanja

Nakon pažljivog slušanja i beleženja podataka koje im je kasnije pomoglo u rešavanju postavljenih zadataka, učenici su se sa svojim profesorima uputili u obližnji Park maketa, svojevrsnu izložbu maketa naših srednjovekovnih manastira.

Pre samog obilaska, učenicima se obratio idejni tvorac Parka i samih maketa, koji im je ispričao najzanimljivije pojedinosti o našim manastirima i podsetio ih na neke od najvećih hrišćanskih vrednosti. Koliko su tada učenici bili pažljivi proverio je kratkim kvizom, nagradivši ih lepim suvenirima.

Vodopad Lisine i Resavska pećina podstakli učenike na dodatno istraživanje

Posle odmora, ručka i obilaska neobičnog vodopada Lisine, mesta koje je sakriveno od civilizacije i otkriveno pre više od pedeset godina, kada je jedan čobanin ušao tražeći izgubljeno jagnje, savremeni gimnazijalci su se zaputili ka Resavskoj pećini.

U pećini staroj osamdeset miliona godina učenici su istraživali njene dvorane i tragali za pripadnicima roda Chiroptera (slepi miš).

Negovanje interdisciplinarnog povezivanja gradiva kroz terensku nastavu

Cilj ove terenske nastave bio je da se gradivo iz geografije, biologije, istorije, srpskog jezika i književnosti, latinskog jezika i likovne kulture interdisciplinarno poveže kroz svojevrstan vid kreativne, edukativne i zabavne terenske nastave.

Koliko su naučili, učenici su mogli da pokažu u pažljivo osmišljenim istraživačkim zadacima i da tako prepuni lepih utisaka završe ovaj poseban nastavni dan.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.