Zanimljivi hologrami na času fizike

Savremeni gimnazijalci izvodili su zanimljive eksperimente sa hologramima na času fizike i tako su započeli obeležavanje Festivala nauke već u školskim prostorijama. Profesorka fizike Tijana Marinković je osmislila stvarno drugačiji čas na kom su učenici koristili svetlosne efekte kako bi pravili holograme sa logoom svoje škole.

Ovaj naizgled težak zadatak je veoma brzo postao lak i zabavan, a učenicima su, praktično kroz igru, približeni zakoni fizike, prelamanja svetlosti i kreiranja hologramske slike.

Ovo možete da pokušate i sami!

  • Slika_48Kako je ovaj zanimljiv čas izgledao?
  • Kako nastaje magija holograma?
  • Kako možete i sami da ih napravite kod kuće?

Uz jasna i jednostavna uputstva koja su sledili učenici Savremene gimnazije na času fizike, očekuje vas mnogo zabave i korisnih saznanja.

Pošto se magija holograma zasniva na magiji svetlosti, gimnazijalci su ovom prilikom naučili da postoje dve svetlosne pojave: difrakcija, pojava koja je zaslužna za skretanje svetlosti kada svetlost naiđe na mali otvor ili prepreku, i interferencija, pojava sabiranja svetlosnih zraka.

Za eksperiment su nam potrebni: telefon ili iPad, slika na iPadu ili telefonu, sa detaljima koji se simetrično ponavljaju i piramida koja ima rupu. Učenici su na času koristili logo Savremene gimnazije, koji se nalazio na sve četiri strane ekrana, i piramidu napravljenu od pleksiglasa.

Kako je u praksi izgledao eksperiment?

Slika_54Savremeni gimnazijalci su najpre sami napravili četvorostrane piramide od pleksiglasa sa rupom na dnu, a zatim ih postavili na svoje iPad uređaje. Ovaj otvor je važan da bi došlo do skretanja svetlosti, odnosno difrakcije, o kojoj smo prethodno učili.

Tako ekran iPada projektuje slike logoa Savremene gimnazije, na četiri strane piramide upravo zbog skretanja svetlosti kroz otvor (difrakcije). Posmatrač sa svake strane piramide vidi sliku, a slika koju vidi, zavisi od ugla piramide.

Gimnazijalci su naučili da je zato neophodno da postoje uglovi, ali da oni ne treba da budu pravi, jer u tom slučaju do skretanja svetlosti ne bi došlo. Zato za ovakav eksperiment nisu mogli da upotrebe kocku ili loptu, već isključivo piramidu.

I na kraju, učenici su u centru piramide dobili imaginarnu trodimenzionalnu sliku, hologram, usled sabiranja talasa sa svih strana piramide (interferencija).

Savremeni gimnazijalci jedva čekaju novi eksperiment

Slika_27Savremeni gimnazijalci su kroz ovaj zanimljivi eksperiment otkrili i da je bolje koristiti četvorostranu nego recimo trostranu piramidu, jer što više talasa sabiramo, odnosno što više strana piramide imamo, slika koju dobijamo je jača.

Takođe, naučili su da je neophodno da piramida bude od providne plastike, jer se kroz providna tela svetlost najbolje emituje, dok bi crna tela apsorbovala svu svetlost.

Učenici su bili oduševljeni ovakvim časom, jer su imali priliku da znanje i principe fizike povežu sa njima bliskim i interesantnim pojavama. Znanje primenjeno na ovakav način, ostaje duže u sećanju, i zato ćemo se truditi da učenici Savremene gimnazije imaju što više ovakvih časova.

Slike na kojima se detaljnije vide eksperimenti savremenih gimnazijalaca sa hologramima, možete videti ovde.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.