Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >> Upišite Savremenu gimnaziju po najpovoljnijim uslovima Saznaj više >>
Književni vodič kroz Beograd: koracima Danila Kiša

Savremeni gimnazijalci nedavno su na časovima srpskog jezika učili o životu i delima Danila Kiša. Kako bi otkrili više o životu slavnog srpskog pisca, učenici su se priključili jedinstvenoj kulturnoj manifestaciji „Književni vodič kroz Beograd”.

Knjizevni_vodic_kroz_Beograd_700px

Stazama sećanja

Slika_27Šetajući tragovima Danila Kiša, učenici su imali prilike da čuju brojne priče o životu Kiša koje krije Beograd, grad u kome je Kiš studirao i stvarao.

Koračajući putevima koji nisu ucrtani u mapu grada – pored kuća, stanova, kafana koje više ne postoje, osim u sećanjima – učenici su čuli priče o duhu vremena u kome je Danilo Kiš živeo i stvarao. Kako je Danilo Kiš stigao u Beograd, gde i kako je živeo, šta je sve prošao na svom putu da postane veliki pisac, samo su neke od zanimljivosti koje su učenici imali prilike da saznaju.

Književno iskustvo na beogradskim ulicama

Slika_12Savremeni gimnazijalci krenuli su od železničke stanice, na koju je pisac dva puta kročio putujući iz Cetinja. Prvi put kako bi učio srpski, jer je pre Cetinja živeo u Mađarskoj i govorio mađarski; drugi put da studira svetsku književnost u Beogradu. Ne samo da sa tog mesta počinju Kišovi beogradski dani, već su i sami vozovi značajni za Kiša, a naši učenici su znali zbog čega.

Usledio je nastavak kroz Balkansku ulicu, zatim kroz pasaž gde je Kiš živeo kao student, pored Doma sindikata i čuvene kafane Prešernova klet, u kojoj je svoja iskustva razmenjivala intelektualna elita tadašnjeg Beograda. Knez Mihailova ulica odvela je učenike do Francuskog kulturnog centra, SANU, a zatim i Filološkog fakulteta, na kom je Kiš studirao. Povratak je obeležila šetnja kroz poznatu Skadarsku ulicu.

Učenje kroz zabavne doživljaje

Kada gradivo sa kojim se učenici susreću postane iskustvo više se zabave, a i krajnji rezultat učenja je bolji. Učenici postaju zainteresovaniji za materiju i duže se sećaju onoga o čemu su učili.

Verujemo da je savremenim gimnazijalcima priča o tome kako su beogradski dani Danila Kiša uticali na njegovo stvaralaštvo pomogla da još bolje razumeju dela ovog velikog pisca.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.