Umetnost iz prve ruke: Savremeni gimnazijalci u poseti Muzeju Savremene umetnosti

Uzbudljiva poseta učenika srednje škole Muzeju Savremene Umetnosti u Beogradu obeležila je dan pun istraživanja, inspiracije i kreativnosti. Ova poseta, organizovana u cilju proširenja kulturnog obzora i podsticanja umetničke aprecijacije, pružila je učenicima nezaboravno iskustvo susreta sa različitim formama savremene umetnosti. Učenici su ujedno imali priliku da vide radove jedne od najvećih umetnica sa ovih prostora, Jagode Buić.

Jagoda Buić kroz oči Savremenih gimnazijalaca

Jagoda Buić (1930–2022) je multimedijalna umetnica, rođena u Splitu, čije stvaralaštvo obuhvata širok spektar likovnog izraza, od pozorišne i filmske scenografije i kostimografije do tapiserije, kao najznačajnijeg područja njenog delovanja. Nakon 2000. godine, uz upotrebu papira, nastaju i specifični radovi na papiru i od papira: crteži, kolaži, asemblaži. Skulptura, takođe, u ovom periodu postaje njeno polje istraživanja.

Savremeni gimnazijalci istražuju muzejske galerije

Prošetavši kroz galerije muzeja, učenici su imali priliku da se dive impresivnoj kolekciji dela koja su obuhvatala različite medije i stilove, od slikarstva i skulpture do video instalacija i performansa. Svako delo nosilo je sa sobom svoju priču i estetski izraz, što je podstaklo živahnu diskusiju među posetiocima.

Interakcija sa umetničkim svetom

Jedan od najdragocenijih aspekata posete bio je direktan susret sa umetnicima. Učenici su imali priliku da čuju priče iza umetničkih dela, kao i da postavljaju pitanja i izraze svoje utiske. Ova interakcija pružila je dublji uvid u proces stvaranja umetnosti i podstakla učenike da razmišljaju kreativno i analitički.

Osim toga, poseta muzeju otvorila je vrata za razgovor o savremenim društvenim, političkim i kulturnim temama koje se javljaju u ovim umetničkim delima. Učenici su imali priliku da razmatraju različite perspektive i da razvijaju svoju kritičku svest.

Kreativni izazovi za gimnazijalce u muzeju

Pored vođenja kroz izložbu, učenici su dobili zadatak da istraže pojam tapiserije i skulpture, ali i da kroz fotografije zabeleže radove koje su na njih ostavili najveći utisak, a nakon toga, da naprave digitalni kolaž koristeći vizelne materijale. Neke od radova možete videti u prilogu.

Kroz ovu inspirativnu posetu, učenici su ne samo proširili svoje znanje o savremenoj umetnosti, već su i otkrili svoje lične afinitete i interesovanja. Muzej Savremene Umetnosti u Beogradu ostaje nezaobilazna destinacija za sve one koji žele da se urone u bogatstvo kreativnog izraza i da se inspirišu umetnošću današnjice.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.