Stvarno drugačija prva školska nedelja u Savremenoj

Održan prvi javni čas u prirodi – učenici Savremene gimnazije krstarili Dunavom i Savom

Na Dunavskom keju preko puta Ratnog ostrva bilo je veselo i bučno. Učenici Savremene gimnazije sa nestrpljenjem su čekali da se zajedno sa svojim profesorima ukrcaju na brod i krenu u dvočasovnu avanturu.

KrstarenjeSavomIDunavom

Beograd kroz vekove

Učenici su imali priliku da vide Beograd iz drugačije perspektive, naročito nakon zanimljivih priča njihovih profesora o Beogradu, Dunavu i Savi, kao i o mnogim istorijskim ličnostima koje su plovile ovim rekama. Prošli smo pored Konjskog ostrva, Kasarne rečne mornarice, Ratnog ostrva, Kule Nebojša, Kalemegdana i Muzeja savremene umetnosti.

Utisci-01

Saznali smo kako se Beograd razvijao kroz vekove, zašto se Konjsko ostrvo tako zove, koje ptice žive na Ratnom ostrvu ili šta je ispravno reći Kula Nebojša ili Nebojšina kula.

Slika-7Uživali smo posmatrajući Stari grad i novobeogradsku obalu kada je profesor geografije, Ivan Matejić, pokrenuo kviz znanja. Letela su pitanja o tokovima Save i Dunava, neka smo znali, a za neka smo se pravili da smo zaboravili.

Profesorka istorije i razredna I3, Sanja Bogdanović, postavljala je pitanja iz oblasti istorije Beograda za vreme Prvog svetskog rata, a učesnici su pokazali takmičarski duh i zavidno znanje.

Na kraju, važno je da su svi sa uživanjem proveli divan dan na reci!

Održane prve sportske igre na Adi

Entuzijazam, navijačka energija i smeh - tako je počeo sportski dan na Adi savremenih učenika.

Šta su učenici i profesori Savremene gimnazije radili na Adi?

Sportski obučeni, sa obeležjima Savremene gimnazije, učenici i profesori uputili su se ka sportskim terenima. Tamo je već sve bilo spremno: rekviziti i obeležen teren. Zabava je mogla da počne.

SportskiDanNaAdi

Trčanje u paru, na jednoj nozi, trka dečaka uz nošenje devojčica, „obično“ trčanje – mnogo zabave i navijanja, uz izraženu želju svih da učestvuju, ali još više da pobede.

Učenici vs. Profesori

Slika-31Drugi segment takmičenja podrazumevao je „navlačenje" konopca. Prvo su se takmičili timovi učenika međusobno, a za pobednika je bilo rezervisano ozbiljno nadmetanje. Sa jedne strane učenici, a sa druge strane profesori. Neizvesnost je trajala neko vreme, ali i pored velikog truda „favorizovanih“ profesora, učenici su pobedili.

Očigledno je da u ovoj disciplini profesori još treba da vežbaju, ako žele revanš. Cilj je postignut, najbitnije je da su barijere između učenika i profesora srušene, uz mnogo smeha i adrenalinske zabave.

Slika-9I pobednik je...

Treći segment bio je rezervisan za kolektivne sportove. Odbojka, košarka, fudbal… i na kraju proglašenje pobednika.
Na iznenađenje svih, ubedljivo je pobedio tim Ajzas, predvođen profesorkom srpskog jezika i književnosti Mirjanom Vasić Adžić. Pobednici su se kući vratili sa medaljama i peharom. I sa utiskom da je u pitanju stvarno drugačija prva školska godina.

Savremena potraga za blagom na Kalemegdanu

Krstarenje Dunavom i Savom i sportski dan na Adi bili su samo uvodno zagrevanje za najluđu avanturu organizovanu povodom akcije „Učionica bez zidova“. U pitanju je potraga za skrivenim blagom na Kalemegdanu, avanturističko-kreativna igra osmišljena sa ciljem da učenike pokrene i mentalno i fizički.

PotragaZaBlagomNaKalemegdanu

Profesor geografije, Ivan Matejić, za ovu priliku je napravio specijalnu mapu Kalemegdana na kojoj su bila označena mesta ključna za pronalazak skrivenog blaga, a profesorke srpskog i engleskog jezika, Mirjana Vasić Adžić i Tamara Koranjić, osmislile su zagonetke u stihovima, čije uspešno rešavanje je vodilo učenike od jedne tačke na mapi do druge i na kraju do skrivenog blaga.

Ko sme da pogreši?

DSCN6174„Nije Trnova, ali je Ružica, u njoj stanuje Presveta Bogorodica - Not just a Briar, but a Rose besides, Where Holy Mother of God abides“, glasi jedna od zagonetki koju treba rešiti. „Šta ono beše? Jel to crkva Svete Petke? Ma ne...“, viče neko. „To je crkva Ružica...Ajmo, brzo, požurite“. A kod crkve ih čeka neko od profesora sa novom zagonetkom, ali pre toga treba dati tačne odgovore na tri pitanja iz opšte kulture.

Pomoć prolaznika dolazi u obzir, a ako ni to ne pomogne, onda sledi šaljivi zadatak. Profesori su pokazali inventivnost, pa ne čudi što su učenici Savremene gimnazije i ovog puta bili atrakcija u javnosti. Neki su igrali tango, neki užičko kolo, neki ringe ringe raja, a neki su radili sklekove.

Sreća prati snalažljive

DSCN6155Ipak, pošteno je reći da su neki imali više sreće od drugih. Jedno od najtežih pitanja bilo je navesti formulu sirćetne kiseline. Jednoj ekipi je “pošlo za rukom” da je slučajni prolaznik, inače turista iz Engleske, profesor hemije. Lako su se sporazumeli, jer veliki broj učenika Savremene gimnazije prati nastavu na engleskom.

A tek kako je bilo profesionalnom vodiču, koji se zatekao na Kalemegdanu, kada ga je saletela gomila učenika sa pitanjima iz opšte kulture ili sa molbom da im reši zagonetku u stihovima. Naravno, nije želeo da odbije družinu uzbuđenih gimnazijalaca, iako je bio zauzet turistima iz Kine. Đaci su bili toliko predani zadacima da su uspeli i Kineze da uključe u rešavanje zadataka.

Nije važno ko je pobednik kada je nagrada za sve

DSCN6232Pobednik je uvek samo jedan. U našem slučaju to je bio tim.......a nagrada je bila slatka. Direktorka Svetlana Belić Malinić stajala je na cilju i dočekivala učenike. Bili su iscrpljeni, ali zadovoljni i raspoloženi.

Kada su se svi skupili, kolektivno su krenuli na sladoled, uz konstataciju da je ovo bio najbolji dan u prirodi i sjajan početak školske godine. A to je i bio cilj. Svi u Savremenoj gimnaziji sa zadovoljstvom mogu da kažu da je najbolja školska godina počela.

Učionica bez zidova

Pod sloganom „Učionica bez zidova“ prva školska nedelja pomogla je da se profesori povežu sa učenicima na drugačiji način. Postavljeni su temelji dobrog odnosa na relaciji učenik-profesor, koji će, sigurni smo, obezbediti dobre rezultate i učinkovitu saradnju krunisanu uspehom i znanjem.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.