Life Skills program: Ovo mi nismo naučili u školi, ali vaše dete će naučiti u Savremenoj

Life Skills program

Činjenica je da neke životne veštine i znanja nikada nismo naučili u školi, na primer, kako da efikasno raspolažemo novcem i štedimo, kako da zamenimo gumu na automobilu, skuvamo omiljeno jelo ili održavamo svoj dom. O pravilnom upravljanju vremenom, nošenju sa pritiskom i snalaženju u različitim životnim situacijama da i ne govorimo. 

Istina je da nas ni većina srednjih škola ne uči ovome. Uče nas zakonima matematike, biologije, fizike itd., ali ne i tome kako oni funkcionišu primenjeno na stvarnom životu, u našoj svakodnevici. To već moramo sami da savladamo. Tome nas zapravo uči život, samo kroz mnogo grešaka, padova i podizanja. Na teži način.

Ipak, postoji škola u kojoj deca usvajaju životne veštine

Da li ste znali da:

  • 1 od 5 odraslih ne zna da promeni sijalicu, niti obari jaje;
  • skoro trećina ne zna da skuva jednostavan obrok;
  • 41% ispitanika ne zna kako da ukloni fleku sa odeće ili poda;
  • svega 37% ljudi zna da promeni gumu na automobilu;
  • 35% odraslih ne zna da ušije dugme.

Ali kako biste reagovali ako bismo vam rekli da postoji škola u kojoj deca uče o svemu ovome?

Dobro ste čuli: deca od samog početka uče da pomažu u kući, da pripremaju obroke, rade u bašti, vode računa o svom zdravlju i higijeni, kao i kako da grade kvalitetne odnose sa bliskim ljudima i da kritički razmišljaju. Usvajaju znanja i veštine za život.

Došlo je vreme da obrazovanje vratimo njegovoj pravoj prirodi i svrsi: opremanju učenika znanjima i veštinama koji će im koristiti u stvarnom životu.

Zato je u Savremenoj gimnaziji kreiran jedinstveni Life Skills program koji učenicima pruža obrazovanje koje zaista mogu da upotrebe.

Gimnazijalci u Savremenoj usvajaju prava, životna znanja iz oblasti kao što su: lični razvoj i karijera, odnos prema prirodi, zdravlje i ishrana, svakodnevni život, popravke u kući i održavanje, umetničke sposobnosti i ljubav prema umetnosti, veštine preživljavanja i prve pomoći, kao i društvene, komunikacione i veštine u pogledu ljubavi.

Life Skills program predstavlja vrednu dopunu redovnog programa akreditovanog od strane nadležnog Ministarstva i Univerziteta u Kembridžu.

Zahvaljujući znanjima i veštinama usvojenim kroz ovaj program Savremeni učenici značajno će se osposobiti ne samo za nastavak akademske karijere, već i za poslovne uspehe, život u zajednici i svakodnevne zadatke.

Life Skills program stvara socijalno i emotivno inteligentne mlade ljude

Tako, na primer, od samog početka učenici Savremene iz oblasti ličnog uspeha i karijere usvajaju veštine uverljive prezentacije i upravljanja vremenom. Saznaju i zašto je važno da čitaju, koliko je bitno da ne uče za ocenu, već zbog znanja koje će primeniti negde, kako da primene matematiku u svakodnevnom životu, da kritički razmišljaju, rešavaju probleme i kodiraju. Kasnije ove sposobnosti nadograđuju nešto naprednijima i uče kako da se nose sa pritiskom, kako da istražuju koristeći naprednije alate od Googlea i Vikipedije, kako da pišu ispravne i efektne mejlove i šta da očekuju i kako da se ponašaju na razgovoru za posao. Usvajaju prodajne, preduzetničke i veštine pregovaranja. Ukratko: uče kako da jednoga dana budu samostalni i eventualno pokrenu i razviju sopstveni biznis.

Kada je reč o društvenim i komunikacijskim veštinama i ljubavi prema drugima, gimnazijalci od samog početka uče kako da budu dobri ljudi, na koji način da se obraćaju starijima, kako da vode računa o drugima i pomažu im. Takođe, uče kako da pokažu poštovanje i ljubav, ali i kako da zasluže poštovanje, kao i da uspešno rešavaju konflikte. Oni otkrivaju i o tome kako da na najbolji način vode „internet život”, kako da prihvataju komplimente, ali i kritike. Uče i kako da tumače govor tela, te saznaju o ljudskim i izbornim pravima i politici. 

Ekološki i zdravstveno osvešćeni učenici

Savremena gimnazija je eko-škola koja učenicima ukazuje na značaj očuvanja životne sredine i usađuje ljubav prema prirodi i mestu u kome žive. Zato njeni učenici znaju kako da rade u bašti i pomažu životinjama, a uče i o održivom razvoju i kako da žive u skladu sa ovim principima.

S obzirom na to da Savremena predstavlja zdravu i podsticajnu sredinu za rast i razvoj osnovaca, u njoj se posebna pažnja posvećuje zdravom životu i pravilnoj ishrani. Učenici u tom pogledu uče kako da vode računa o svom fizičkom i mentalnom zdravlju, zašto je važno da vežbaju, kako da se ispravno hrane i ispune nutritivne potrebe svog organizma, a oni mlađi uče i koliko je održavanje lične higijene važno za celokupno zdravlje mladog organizma. Pored toga, ovladavanje plesnim pokretima takođe je deo aktivnosti u okviru Life Skills programa. 

Ovo je realnost: deca koja pomažu u kući, kuvaju i brinu o sebi

Mame i tate se sigurno sećaju predmeta domaćinstvo, koji je ranije postojao u školama. Nije sve što je deo prošlih vremena nužno loše, zapravo treba iskoristiti najbolje od prošlosti za uspešnu budućnost. Zato i svakodnevne, životne sposobnosti kojima ovladavaju učenici Savremene umnogome liče na one koje su se učile na domaćinstvu, samo su još naprednije i sveobuhvatnije.

U Savremenoj se kroz nastavu i različite vannastavne aktivnosti uči ovim svakodnevnim veštinama. Istina je da većinu njih deca još ranije nauče u kući, ali to nije nužno i, pored toga, u školi ih dodatno usavrše. Zahvaljujući tome, savremeni gimnazijalci od samog početka uče kako da se obuku u skladu sa prilikom, da čiste za sobom i pomažu u kući. 

Učenici u Savremenoj savladavaju i osnove kuvanja, pranje i peglanje veša, kao i šivenje. Ukratko, znaće da naprave svoje omiljeno jelo, uključe mašinu za veš i opeglaju stvar koja im je potrebna a izgužvana je, ili da zašiju majicu koja im se rasparala. Cilj je da se deca u potpunosti osposobe da vode računa o sebi i svojim potrebama, kao i da mogu da rešavaju različite probleme sa kojima se suočavaju i da ne očekuju od roditelja da sve urade i reše umesto njih. Želimo da naši učenici budu što samostalniji i sposobniji.

Zato će deca u okviru Life Skills programa naučiti i da održavaju svoju sobu i dom, kao i da obavljaju sitne popravke po kući. Znaće da zamene gumu na biciklu ili automobilu, okače sliku, ofarbaju nešto i da koriste različite alate koji im u tome mogu pomoći.

Sposobni za preživljavanje u svim okolnostima, ali i privrženi umetnosti

Želimo da naši učenici mogu da se snađu u različitim uslovima, okolnostima i situacijama i zato ih učimo različitim veštinama preživljavanja, kao, na primer, da zapale vatru bez šibica, naprave zaklon ili da pronađu hranu u prirodi. Naučiće da pruže prvu pomoć, kako da se ponašaju u vanrednim situacijama i usvojiće veštine samoodbrane. 

Life Skills program

Kako bez umetnosti čovek ne bi bio homo sapiens, niti bi naši životi bili potpuni i ispunjeni, važno je da deca kroz obrazovanje razvijaju sklonost i ljubav prema njoj. Zato savremeni gimnazijalci, ne samo na redovnoj nastavi već i tokom različitih sekcija, radionica i vannastavnih aktivnosti, poput poseta muzejima, pozorištima, bioskopima, izložbama, koncertima i sličnim događajima, razvijaju ljubav prema različitim vrstama umetnosti. 

Oni uče da fotografišu, kao i da snimaju i montiraju video-materijale. Ove veštine se zapravo smatraju delom pismenosti u 21. veku, kada samo čitanje i pisanje, čak ni osnovno poznavanje MS Office paketa i rada na računaru, nisu više dovoljni. Zato je značajno da savremeni učenici savladaju veštine za uspeh u budućnosti.

Life Skills program sprema učenike za uspešnu budućnost

Nešto stariji učenici, sa većim odgovornostima i naprednijim znanjem iz matematike, u Savremenoj uče i kako da upravljaju ličnim finansijama.

Life Skills program

Počinju sa tim da nauče kako da raspolažu svojim džeparcem, a zatim prelaze na kompleksnije zadatke koji će im biti potrebni kasnije u životu, kao što su: kupovina ili iznajmljivanje nekretnina, istine i zablude o kreditnim karticama i uopšte uzimanju kredita, da li je bolje štedeti, trošiti ili ulagati, kao i u šta sve mogu pametno ulagati novac: hartije od vrednosti, nekretnine, akcije i slično.

Većina navedenih sposobnosti koje učenici Savremene gimnazije usvajaju u okviru Life Skills programa može se podvesti pod socijalnu i emotivnu inteligenciju, ali su zapravo i mnogo više od toga. Deca se na ovaj način osposobljavaju za uspešan i ispunjen život u 21. veku, karijeru i posao koji će voleti, kao i izgradnju i negovanje dobrog odnosa sa porodicom, prijateljima i okruženjem. Ukratko, postaće dobri, kvalitetni i sposobni ljudi koji žive u skladu sa pravim vrednostima i mogu da se snađu u svim uslovima i izazovima na koje naiđu. Uz ovakve veštine uspešna budućnost im je zagarantovana.

Savremena gimnazija

Upis za generaciju 2025/26. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »
Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.