Prva školska nedelja u Savremenoj: Uzbudljiv početak za još savremeniju i uspešniju školsku godinu

Prva nedelja nove savremene školske godine, sada već tradicionalno, obeležena je zanimljivim časovima u „učionici bez zidova”. Na taj način Savremena gimnazija nastavlja da bude inspirativna sredina koja podstiče kreativnost i akademski razvoj svojih učenika i van učionice. 

Prvaci na početku školske godine saznali zašto je nastava u Savremenoj stvarno drugačija

Nakon upoznavanja sa odeljenjskim starešinom, predmetnim nastavnicima i načinom rada u Savremenoj gimnaziji, prvaci su imali priliku da prvu nedelju provedu na stvarno drugačiji način.

Krstarenje Dunavom i Savom omogućilo im je da sagledaju Beograd iz drugačije perspektive. Neobični detalji iz bogate istorije srpske prestonice proširili su saznanja učenika i otvorili brojna pitanja i teme za razgovor.

Radionice na otvorenom nastavljene su u centru „Mali Dunav”, gde su učenici dobili mogućnost da posete javni akvarijum sa dunavskim vrstama riba, zoo-vrt sa vodenim pticama, malu vodenu botaničku baštu, oazu barskih kornjača, alasku kolibu – muzej ribarstva, kuću na vodi – sojenicu, kutak posvećen njenom veličanstvu vodi, ostrvo evolucije, kutak posvećen nevidljivim vodenim stvorenjima, praistorijsko ribarsko naselje, kao i da okušaju sreću u ribolovu, plove „Malim Dunavom” i još mnogo toga. 

Cilj kalemegdanske potrage za blagom je da učenike upozna sa znamenitostima Kalemegdana, kao i da ih podstakne da pokažu svoje znanje iz osnovne škole, a sve to na zabavan način i uz timski rad i nagradu za obavljene zadatke.

Vešti drugaci u druženju sa prirodom

Pored odlične zabave u Hajd parku u orijentiringu, učenici su produbili svoja prijateljstva i istovremeno otkrili koliko su sposobni, kreativni i snalažljivi. Da bi se ova avantura uspešno završila, pored kompasa, metra i mape, bili su potrebni strpljenje, upornost i fizička spremnost, što su učenici drugog razreda i pokazali.

Trećeg dana, u turi po Topčideru, učenici su imali priliku da čuju poučne priče o ovom, jednom od najlepših beogradskih parkova, kao i o Miloševom konaku, Mašinom majdanu i drugim manje poznatim zanimljivostima ovog dela grada.

Na „Malom Dunavu” su se, kao i prvaci, upoznali sa biljnim i životinjskim svetom, a u sportskom ribolovu najbolji je bio Ognjen Milićević, učenik II-3.

Nezaboravan provod trećaka u botaničkoj bašti i na panoramskom razgledanju

Ni za učenike trećeg razreda Savremene gimnazije prva nedelja nije bila ništa manje interesantna. Učionice su zamenili zelenom oazom u centru Beograda – Botaničkom baštom „Jevremovac”. Zajedno sa profesorima, učenici su u „Jevremovcu” aktivno tražili skrivene biljne vrste, istovremeno uživajući u prirodnim lepotama i biljnom bogatstvu, po kojima je ovo mesto poznato. 

Na turi po Dorćolu, koji je dobio ime po turskom izrazu „Dörtyol”, što znači „četiri puta”, učenici su saznali da se u vreme Turaka na uglu ulica Kralja Petra, Cara Dušana i Dubrovačke nalazila velika raskrsnica četiri trgovačka puta, koja su vodila ka Istanbulu, Vidinu, Beču i Dubrovniku. Obilazeći ovaj stari deo grada, njihovi profesori su im otkrili brojne mitove, legende iz bogate istorije kao i to da su se sve najvažnije kuće u gradu nalazile na Dorćolu – na padini, a na vrhu brda, tamo gde je sada Knez Mihailova ulica, bile su bašte.

Na našoj najbližoj planini, Avali, za učenike je organizovana škola na otvorenom, u kojoj su se, pored boravka na svežem vazduhu i uživanja u neverovatnom pogledu, prisetili znanja iz brojnih predmeta i saznali šta sve Avala ima da ponudi. 

Čari Zemunske trke i tajne Kalemegdana otkrili četvrtaci

Na različitim lokalitetima u Zemunu maturanti su se dobro zabavili i mnogo naučili rešavajući zagonetke. Po ugledu na svetski događaj „The Amazing Race”, u okviru svojih timova, do cilja su stigli najdomišljatiji i oni koji su pokazali svoje pravo znanje.

Ubrzo posle ove aktivnosti četvrtaci su posetili i Kalemegdan, gde su upoznali neuobičajena mesta koja su sakrivena od svakodnevice i očiju javnosti. Obišli su Rimski bunar, antičke bunkere, koje je koristio i Josip Broz, i još mnogo toga zanimljivog i neočekivanog i proširili svoja znanja o prošlosti grada u kome žive.

Na Avali su testirali izdržljivost i nastojali da dokažu da su kao maturanti bolji u znanju i spremniji za sve izazove koje su pred njih postavljeni.

Krug zdravlja oko Ade

Na samo 15 minuta od centra Beograda nalazi se Ada Ciganlija sa stazom uz obalu dužine 7,7 km. Imajući u vidu značaj fizičkih aktivnosti, odeljenjske starešine su u petak zajedno sa svojim učenicima prešle ovu stazu i tu priliku iskoristile za konstituisanje Učeničkog parlamenta, izbor predsednika i dogovor oko svih pitanja koja su učenici imali u vezi sa realizacijom nastave.

Prva nedelja je za savremene gimnazijalce bila uzbudljiva i nezaboravna, a to će ih podstaći da u novoj školskoj godini budu motivisani da daju svoj maksimum i postižu još bolje rezultate. 

Više slika najsavremenije prve školske nedelje ove godine pogledajte OVDE.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.