Misterija faraona: Kako je Tutankamon spojio časove istorije i biologije u Savremenoj

Profesori u Savremenoj gimnaziji znaju da je zanimljiva nastava preduslov za sticanje kvalitetnog i trajnog znanja. Upravo zato su časovi savremenih gimnazijalaca stvarno drugačiji.

Tome svedoči i interdisciplinarni čas istorije i biologije, koji je povezao naizgled nespojive oblasti i pokazao učenicima da se lako mogu naći u ulozi istraživača i tako doprineti razrešenju misterija, poput one o poreklu faraona Tutankamona.

Život i smrt egipatskog faraona glavna tema časa

Na jednom od časova istorije, savremeni gimnazijalci su sa profesorkom Sanjom Bogdanović govorili o poreklu faraona Tutankamona, čija je grobnica, potpuno očuvana, pronađena 1922. godine. Arheolozi i istoričari su od tada istraživali poreklo Tutankamona, ali doskora nisu uspevali da tačno utvrde u kakvoj su vezi bili Tutankamon i njegov prethodnik Ehnaton, čuveni faraon koji je izvršio versku reformu i pokušao da uvede monoteističku religiju.

Savremeni gimnazijalci su saznali da su naučnici u Kairu tek nedavno uspeli da izoluju DNK iz mumije faraona Tutankamona i nekoliko drugih mumija za koje se verovalo da su sa njim u srodstvu. Učenike je fasciniralo otkriće da je velika misterija rešena jer je analizom DNK konačno potvrđeno da je Tutankamon bio sin Ehnatona i njegove rođene sestre i žene, kao i da je Tutankamon bio oženjen svojom polusestrom.

Interdisciplinarni čas biologije i istorije

Ali, priča o Tutankamonovom poreklu ne bi bila potpuna da savremeni gimnazijalci nisu dobili odgovor na pitanje – kako se DNK analiza izvodi i kako je baš ona uspela da razotkrije ovu misteriju. U tome je učenicima pomogla profesorka biologije Ana Vasilić.

Naučnici su se suočili sa brojnim problemima u toku ovog procesa kako bi na kraju identifikacijom genetskih markera i njihovim praćenjem kroz porodično stablo uočili njegovo poreklo, objasnila je Ana učenicima i obrazložila im šta je bio glavni razlog Tutankamonove bolesti, rane smrti i nemogućnosti da ostavi potomke.

Najuzbudljiviji deo časa je usledio nakon ove priče, kada su savremeni gimnazijalci dobili priliku da izoluju svoju DNK. Oni su izveli eksperiment koristeći ćelije bukalne sluzokože, so, vodu, deterdžent, alkohol propanol i boju za kolače i došli do rezultata – na staklenim štapićima su videli sopstvenu DNK.

Nastavu u Savremenoj gimnaziji učenici rado i željno iščekuju, jer nikada ne znaju kakva iznenađenja im spremaju profesori. Na interdisciplinarnim časovima kao što su ovi, učenici su uvek veoma zainteresovani i motivisani za aktivno učešće u njima, pa je znanje koje steknu na ovaj način trajno i neizbrisivo.

Prezadovoljna sam i ponosna sam što sam roditelj učenika Savremene gimnazije. Već pri prvom susretu sa rukovodstvom škole, kada sam se interesovala o upisu svog deteta, uvidela sam sa koliko ljubavi, entuzijazma i profesionalizma pristupate svom radu. Bila sam zadivljena pristupom, idejama i načinom rada. Tako nešto postoji i kod nas! Ne treba Vam dugo da shvatite da je to škola koju biste poželeli svakom detetu. Kreativnost, savremena tehnologija , kvalitetno obrazovanje, ali pre svega ljudskost koja odiše u školi, čine ovu školu drugačijom koja s pravom po meni nosi naziv, Savremena gimnazija. Sa ovakvim pristupom od samog početka, uspeh ove škole, a i naše dece sa vama, je neizbežan. Sve čestitke! Jelena Đorđević, Andrijina mama
Savremena u svakom smislu, naša škola pruža funkcionalno znanje i dobru pripremu za visoke škole i fakultete u Srbiji i inostranstvu. Primenom savremene i kreativne metodike nastave, u kojoj su nastava i procena dostignuća učenika usklađeni sa najvišim standardima postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja, naša škola temeljno i kvalitetno unapređuje jezičku, matematičku, naučnu, umetničku, kulturnu, tehničku i informatičku kompetenciju – što je neophodno za nastavak obrazovanja i dalji profesionalni razvoj. Kabinetska nastava je propraćena upotrebom interaktivnih tabli i edukativnog softvera, a praktična istraživačkim radom i kritičkim razmišljanjem.